יום חמישי, 26 באפריל 2018

סוד העצמאות

לקראת יום עצמאות מדינת ישראל, חשבתי לעצמי: מהי בעצם עצמאות? אז יצאתי למסע דרך אותיות התיבה "עצמאות" וזה מה שגיליתי.

על פי רמז, בתיבה "עצמאות" הצירוף "את עצמו" וגם אם נוציא מהתיבה "עצמאות" את האות א'[אלף מלשון אלופו של עולם] נקבל "עצמות" של הגוף או כוחות עצמיים: רוחניים או גשמיים.

יש לזכור, כי מי שמרגיש עצמאות יכול ליפול לתפישה, שהוא מצליח בחייו רק בזכות כוחותיו כמו חוכמה וכוח גופני לדוגמה. ואז הוא למעשה רואה רק את עצמו מתנשא ומתגאה על הזולת, מה שיכול להביאו למצב שהוא רומס את סביבתו ולא מוכן לשמוע או ללמוד בכדי לתקן את דרכיו כי הוא הרי מרגיש הכי חכם. ואז בעת אי ההצלחה והנפילה הוא יכול לחוות בושה עד לבטול ישותו, לדיכאון ועצבות. אך דווקא שם הוא יכול למצוא מזור לכאב ולשמוח, אם יכניס לעצמו את האות אלף, רמז לבורא, אשר נתן לו את כוחותיו לפעול למען הזולת לא לרמוס אלא לאהוב, בזכות תיקון מידת הגאוה בענוה. 

לכן עצמאות מדינת ישראל היא לא רק בזכות כוח ועוצמת הצבא אלא בזכות אלופו של עולם המברך אותנו בשפע רוחני המחיה בכל רגע ורגע את העצמות היבשות של העם היהודי, ששב לחיות בארצו ובמדינתו העצמאית - ישראל - זה 70 שנה. ומי שחושב אחרת, הוא פשוט מתנשא בגאות "כוחי ועוצם ידי", ורואה רק את עצמו, לכן הוא אינו מודה לה' על הצלחתו.

תודה לך בורא עולם, שנתת לי לקנות תכונה של עצמאות, כי חננת אותי בכוחותיי, שהם מתנת חינם. ואשתמש בהן לטובתי בכדי להשפיע לחברה טוב, לא לרמוס אלא לאהוב!!!

2 תגובות:

  1. ואהבת לרעך כמוך זהו כלל גדול בתורה...אך הכוונה לאהבה לא מהצד האנוכי שבי אלא מצד החסד שבי שתפקידו להשפיע אהבת חסד כלפי חברך והזולת בכלל ..זוהי אהבת אמת שאינה פוגעת לא בך ולא בזולתך...לגבי המאמר הנכתב בגוף הדף ...מילים מחיות כל נפש ונשמה אפלות ומאירות בטוב בחסד וברחמים...יישר כח למחבר..

    השבמחק
  2. תודה רבה לך על תגובתך שימחת אותי המשיכי לעקוב כל הישועות!!!

    השבמחק

פוסט אחרון

סוד מלחמת גוג ומגוג (יוסף בלו)

 אז מה זה מלחמת גוג ומגוג בשבילי, יוסף בלו? https://sod1820.co.il/סוד-מלחמת-גוג-ומגוג-אנו-בפתחה-של-מלחמה/ גו״ג זה ראשי תיבות ג׳ם ו׳גם ומגו״ג...