יום שלישי, 7 בינואר 2020

פרשת ויחי - יוסף בלו


בסוד הלשון

יוסף בלו



שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד 



פרשת ויחי מהווה את סוף ספר בראשית, ויחי או וי חי מרמזת כי בני האדם שנבראו עברו תהליכים קשים ולעתים אף כואבים, וכל העולמות שנבראו הם בשביל בני ישראל, "כי סוף מעשה במחשבה תחילה"(לכה דודי). ותכליתו של עם ישראל לתקן את חטא האדם הראשון.

למרות כאבי הלידה, עם חדש זה עתה נולד לעולם וכבר מממש את גזר הדין אשר נגזר עליו עוד מימי אברהם לחיות בגלות בארץ מצרים. מצאתי כי ספר בראשית פותח באות ב' ומסתיים באות מ', האות הראשונה הפותחת את התלמוד במסכת ברכות בתיבה מאימתי. מה שמרמז כי עם ישראל עוד בהיותו כעובר ברחם האם היה מוקף בתורה שבכתב ובתורה שבעל פה ואף יתקן את העולם לזכות בגאולה באמצעות תורות אלו שקבל מה' יתברך.

"וַיְחִי יַעֲקֹב בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם, שְׁבַע עֶשְׂרֵה שָׁנָה"(ויחי מז,כח) כותב בעל הטורים: "כנגד י"ז שנה שגדל הוא ליוסף, כלכלו י"ז שנה". למעשה יעקב זכה שהחליף והפך לו ה' זמן יגון ואנחה לזמן של שמחה. כותב רבי נתן תלמידו של רבי נחמן מברסלב: "כי כל עבודת האבות היה לגלות ולהודיע אלקותו בעולם שרק בשביל זה בא האדם לעולם וזה כל השמחה והחיות. וזה בחינת כל הגלויות שעוברין על ישראל שעקרם הוא גלות הנפש שהיא רחוקה מאביה שבשמיים, שעקר הגלות הוא העצבות, כי מחמת חטא אדם הראשון וקלקולים של כל אחד ואחד בכל דור ודור, על כן בהכרח להיות בגלות עד שבכח הצדיקים הגדולים יבררו על ידי זה מהיכלי התמורות. ועקר הברור על ידי השמחה...ושם דיקא חי יעקב בשמחה ושלוה, כי אז השיג בשלמות שגמר הגאולה האחרונה יהיה על ידי זה דיקא". רבי נתן מגלה לנו שגמר הגאולה האחרונה תלויה בכך, שיש לברר דווקא מתוך כאב הגלות והעצב את השמחה. כי הגלויות הן אותן היכלי התמורות שמנסות להמיר ולהחליף את האמת שהבורא לכאורה רחוק מאתנו ולא רוצה בנו, מה שגורם לעצבות. ודווקא שם יש לעבוד ולגלות את ניצוצות הקדושה ואת הבורא חי החיים וכך להצליח ולהפוך את היגון ואנחה לשמחה. 

רש"י מפרש: "ויחי יעקב - למה פרשה זו סתומה, שבקש לגלות את הקץ לבניו, ונסתם ממנו" כותב בעל הטורים: "אמר יעקב שמא יש בכם חטא אמרו לו תדקדק בשמותינו ולא תמצא בהן אותיות חט ואמר להם גם אין בהם אותיות קץ" מה שמלמד שעם ישראל הוא עם נצחי וקדוש, אין זמן שמגביל אותו ואחריתו לא להחטיא את המטרה אלא דוקא לדבוק בבורא יתברך ולקבל ממנו חיות ותענוג. מה שמוסיף אהבה עין טובה, חסד, בטול תחרות וגאוה, זכיה בענוה והשתוות צורה אל הבורא המשפיע. 

לקוטי עם לועז מביא לפרשת ויחי:"וכך אמר להם מאחר שנולדתם מארבע אמהות חושש אני שמא תחשבו שבני רחל הם חביבים יותר, שהם נקראים זרע והשאר לא. לכן אני אומר לכם שכולכם שוים כאחד, ואני רוצה שתהיו מאוחדים...רצה שיאמרו לו בפרוש וברצון שהם דבקים בהקדוש ברוך הוא...ואמרו: שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד. כלומר שמע ישראל אבינו, כשם שאין בלבך שום מחשבה רעה, אף אנו מאמינים באמונה שלמה שה' אחד ושמו אחד. והוא אלוהינו ואין עוד מלבדו. אז ענה אחריהם יעקב: ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד". למרות זאת, לאחר מותו של יעקב פחדו בנ"י מיוסף שיגמול להם רעה על מכירתו ובקשו להיות לו לעבדים והוא משיב להם בבכי: "אַל-תִּירָאוּ כִּי הֲתַחַת אֱלֹהִים, אָנִי.וְאַתֶּם, חֲשַׁבְתֶּם עָלַי רָעָה, אֱלֹהִים, חֲשָׁבָהּ לְטֹבָה, לְמַעַן עֲשֹׂה כַּיּוֹם הַזֶּה, לְהַחֲיֹת עַם-רָב". בתיבה התחת הצרוף ה' תת ח(חיות) המחזק את תשובתו של יוסף לאחיו. אונקלוס מתרגם "התחת" ב - "דחלא" בתיבה זו הצרוף ל אחד גימטריא יהודה אחד וגם יהודה יג וגם יהודה אהבה. כלומר יוסף מבקש ללמד את אחיו שיעור סופי כי הם אחים מיוחדים וייחודיים אך שווים כולם יחדיו כאחד. ויהודה שהיה המוביל למסור נפש על בנימין ולמעשה השלים את תקון התשובה שהכין לו יוסף למעשה הפך להיות כאיש אחד שלם אוהב ורחמן בעל יג מדות הרחמים כמו של ה'. ואכן בשמו של יהודה אותיות הויה ד[לת] (דלת בגימטריא 434 משיח בן דויד). 

לכן מיהודה יוצא משיח בן דויד שיתגלה במהרה בימינו, אמן!!!


אסיים בשיר שכתבתי: 



"כסה שתי עיניך בידך, 

בשתי אוזניך 

שמע קולך. 



אלוף זן נפש, 

שמע קולך 

חודר אל רגש. 



שמע קולך ישראל, 

ישר עקמומיות לבך, 

זך שיר אל אדונך, 



שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד"
אז בע"ה, שנזכה למצוא בכל אחד ואחד מאיתנו את הנקודה הטובה שבו בכדי לזכות לאחווה, לשמחה ולאחדות.

 אמן כן יהיה רצון!!! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסט אחרון

סוד מלחמת גוג ומגוג (יוסף בלו)

 אז מה זה מלחמת גוג ומגוג בשבילי, יוסף בלו? https://sod1820.co.il/סוד-מלחמת-גוג-ומגוג-אנו-בפתחה-של-מלחמה/ גו״ג זה ראשי תיבות ג׳ם ו׳גם ומגו״ג...