יום שני, 12 באוגוסט 2024

מה זה חיסון אמיתי?

 מה זה חיסון אמיתי?/ יוסף בלו

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%96%D7%A8%D7%99%D7%A7%D7%94

פרשת דברים עוסקת בתוכחה של משה את בני ישראל על חטא המרגלים.

ומבין התוצאות של החטא הם: שמבין כל הדור ההוא רק כלב בן יפונה ויהושע בן נון יזכו להיכנס לארץ ישראל, אפילו משה בעצמו מודה שגם הוא לא יכנס.

כלב בן יפונה יקבל את נחלתו בהרי יהודה שם קברי האבות, בחברון. ויהושע בן נון ינחיל את התנחלות עם ישראל על שבטיו להתיישב בארץ שאותה הבטיח ה׳, בורא עולם, לאברהם אבינו האבא, היקר והקדוש.

 

ממש לפני שבת, בפרשת דברים, הנקראת גם פרשת חזון על שם ההפטרה, בעת מהלך לימוד שניים מקרא אחד תרגום של אונקלוס, שתרגם את כל התורה לארמית, הבנתי מה זה חיסון אמיתי.

 

בקצרה על אונקלוס,

בספרדית אם נחלק להברות את שמו נקבל

 

און un זה אחד

ק que זה מה

לוס luz זה אור

 

גר הצדק, שתרגם את התורה השאיר את שמו הלטיני, בכדי שנבין היהודים והגויים, למעשה כל האנושות, כי התרגום שלו הגיע אליו מהחכמה שנאצלה עליו מה׳ יתברך ויתעלה, אונקלוס הוא הנאור האמיתי, זה שמואר מה' ולא מבן אנוש.

 

כי תרגום אונקלוס זה

 

מהאור אחד

מהאחד אור

וגם מאור המאחד

 

הבנתם? זה תרגום שם המתרגם אונקלוס לשפת הקודש.

המילה מהאור, זה השפע האלוקי, שמגיע ממקור אחד שהוא מלך מלכי המלכים, חי החיים, מקור החיות ואהבה העדינה שאין לה קצה…

אז יגעתי ומצאתי מה זה בעצם חיסון אמיתי לעם ישראל ולאנושות, באמצעות התרגום של אונקלוס.

החיסון האמיתי זה לא הרעלים שמוכרים לנו בסיטונות, כמו קבל צ׳ולנט חינם או בורגר ובתמורה תן הכתף לחיסון, שאינו עובד.

יש הרבה אנשים שמתו ונפגעו מהחיסון בארץ וברחבי העולם, לא מתוך בחירה אלא מתוך כפיה של שעבוד ממסדי-תאגידי, החונק את כל אזרחי העולם בכל הרבדים: אקדמיה, מסחר-כלכלה, מדע, פילוסופיה, ממשל, ממסד, פקידות משפט, תרבות, צבא, טכנולוגיה, מזון, חקלאות, רפואה…. הכל!

הם קוראים לעצמם בעברית "הנאורים" בלטינית אתם כבר יודעים....זה אליטה, אשר מעוניינת לשעבד את האנושות כולה.

אז לענייננו,

החיסון האמיתי לפי אונקלוס נמצא בתרגום למילה ספציפית בפרשה:

דברים א, פסוק לח(לח גימטריא שם המשפחה שלי: בלו Bello):

יְהוֹשֻׁעַ בִּן-נוּן הָעֹמֵד לְפָנֶיךָ, הוּא יָבֹא שָׁמָּה; אֹתוֹ חַזֵּק, כִּי-הוּא יַנְחִלֶנָּה אֶת-יִשְׂרָאֵל.

והתרגום אונקלוס לפסוק:

יְהוֹשׁוּעַ בַּר נוּן דְּקָאֵים קֳדָמָךְ, הוּא יֵיעוֹל לְתַמָּן; יָתֵיהּ תַּקֵּיף, אֲרֵי הוּא יַחְסְנִנַּהּ לְיִשְׂרָאֵל.

יַנְחִלֶנָּה בתרגומו זה יַחְסְנִנַּהּ

השורש נ.ח.ל תרגומו ח.ס.נ

יש קשר בין חוסן-לאומי, או חיסון אמיתי להתיישבות ולהתנחלות.

עוד מקור ממוסף של שבת: "ְהַנְחִילֵנוּ ה' אֱלהֵינוּ בְּאַהֲבָה וּבְרָצון שַׁבָּת קָדְשֶׁךָ"

ואיך שרים חסידי ברסלב: נחל נובע מקור חוכמה, נח"ל ראשי תיבות נ'פשנו ח'יכתה ל'ה'.

ההשתוקקות של החסידים זה לחוכמה ולמקור החכמה, החי והמחיה, כי ה' מקור החיים מחיה אותנו בחוכמתו, בתורתו, בהארתו, בקדושתו, ככתוב בקהלת, החכמה תחיה את בעליה.

עם ישראל החיסון האמיתי זה לאפשר לעם ישראל להתנחל בארצו ולהתיישב בה, מהנחל הירדן ועד לים ומנהר פרת ועד למצרים, ככתוב בספר דברים.

כדאי שהאנושות כולה ועם ישראל כולו נבין את זה, אך גם ניישם את זה ללא מורא, אלא מתוך יראת שמיים ואמונה באמת הנצחית, כי זה הוא החזון שיתגשם לנגד עינינו. מעבר לכך, על עם ישראל לממש את מלוא כוחו בארץ ישראל, ועל המונעים לוותר על המניעות אשר כופים עליו.

נראה כי מידה כנגד מידה כפיית החיסונים הגלובאלית היא כנגד חילולי שבת, ומניעה מן היהודים להתיישב בארץ ישראל.

החטא הכי גדול, שלימד אותי הרב בנימין שחר (מקפה מדרש בסגולה פתח תקוה), אשר שלח אותי אליו הרב זמיר כהן.

החטא הכי גדול יותר מרצח, ועוד....זה לבחור להיות טיפש, להתכחש לחכמה. זה כמו לראות את האור, אך לא לבחור בו, אלא בחושך. זה כמו להכיר שקיימת החכמה האלוקית העדינה, אך לא לבחור בה, אלא לבחור בהבלים אנושיים מזדמנים בכל דור ודור, כאילו הם המציאו את הגלגל, אך למעשה, הנאורים רודפים אך תאוות של כח, ממון, ניאוף-מינות, ובעצם למרוד במלך מלכי המלכים, כך זה היה מאז ומעולם, משחר ההיסטוריה, הרב קוק היה קורא לזה משחר ההיסתוריה.

אז כדאי לנו בני האנוש, להיזכר בחוכמה האלוקית באמצעות לימוד תורת ה', שקיבלו היהודים, להתבגר ולהתגבר על הנדסת התודעה הגלובאלית, שכופים עלינו, שתכליתה להכחיש ולהשכיח את קיום הבורא וחוכמתו. עלינו לבחור באור ולא בעור הגשמי. החומר הוא אשליה זה מוכח במדע. ואילו האור האלוקי הוא עדין ומתוק מדבש, חי ומחיה.

ברגע שאנחנו מבוטלים לחוכמת הנאורים האנושיים, אנחנו משועבדים להם, כי זה תכליתם. אך ברגע שאנחנו מבוטלים לאור האלוקי, כלומר, לתכלית הבריאה, אנחנו בני חורין מן המוות. כמו אז, כשקבלנו את התורה בהר סיני, הופכים להיות אדם נצחי, הדבק בחוכמה נצחית ובמי שמחיה אותו, כמו המקור הנובע, הקדום, ללא קצה של הנחל, אותו מקור שאליו יש להשתוקק.

אז ניתן להפוך ולהיות מואר, כך היה נביא הנביאים משה רבינו, שהעור הגשמי הפך להיות אור המאיר, כל כך חזק עד שבני ישראל היו פוחדים ממנו, לכן, משה היה מסתיר את פניו המאירות.

וכך נזכה בע"ה להיות מאירים כמשה רבינו ללא פחד, זה תהליך, וזו האמת לאמיתה. ובעזרת ה' על ידי חיבור זה, שכתבתי, יושפע שפע רב בכל העולמות.

אמן כן יהי רצון!!!

 

עם ישראל חי

 

א מת

מ ארץ

ת צמח

 

יוסף בלו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסט אחרון

עולם של אמת / יוסף בלו

 סקיצה לשיר של תקוה ל - עולם של אמת / יוסף בלו זה עולם של שקר ואני רוצה  עולם של אמת בעולם הזה בעולם הזה