שירים

יום שלישי, 29 בינואר 2019

סוד איש ואשה להשגת זוגיות טובה

מהו הסוד לזוגיות טובה?

ידוע כי כי ההבדל בין תיבות:
איש אשה
זה באותיות י' של  איש ו- ה' של אשה
והאותיות הזהות הן אש .

ועל זה כתוב כי איש ואשה אם זכו השכינה שורה ביניהם ואם לא זכו אש אוכלתן.

יגעתי ומצאתי רמזים נוספים מהם החסרונות של איש ואשה ומהם הכלים שנתן ה' יתברך בכדי להתגבר על החסרונות ולתקנם בכדי שהשכינה תהא שורה בין האיש והאשה.

האותיות הזהות בתיבות איש ואשה כנ"ל הן אש [תורה] וגם שא [תפילה].
כלומר הכלים לתקן קלקול מצב אש אוכלתן בין איש ואשה הם על ידי אש התורה ללמוד אותה ללמדה ולקיימה. וגם על ידי שא ידיך והתפלל לה' אלוקיך.

וידוע כי בשם יה-וה מצוינות הנהגות ה' והן עשרת הספירות. שתי האותיות הראשונות מציינות ספירות המוחין והן שלושה:
קוצו של י' - ספירת כתר
▪האות י' - ספירת חכמה הנודעת גם בשם אבא ולכן בשם איש, הצד המשפיע הזכרי, נמצאת האות י'.
▪האות ה' - ספירת בינה הנודעת גם בשם אמא ולכן בשם אשה, הצד המקבל הנקבי, נמצאת האות ה'.

תכונות האיש והאשה בשורשם הפוכים: האיש משפיע והאשה מקבלת לכאורה לא יכול להיות חבור ביניהם. והסיבה היא, כי כאשר הראשון אוהב מה שהשני שונא והשני אוהב מה שהראשון אוהב יש שוני אין סופי המוביל לנתוק ולשנאה.

לכן האיש חושב כי אם לדוגמה הוא  המפרנס העקרי מגיע לו לקבל אבל עליו לזכור כי האשה היא עקר הבית ובזכותה השפע מצוי אצל האיש ובמשפחה. ניתן להגדיר שמחשבה זו היא כמו של סוחר, וזה רצון של להשפיע בעל מנת לקבל. הדבר השלילי זה נצול מניפולטיבי כמו לתת דבר בכדי להשיג דבר אחר הנובע מאינטרס ומפניה אישית. אבל הדבר החיובי שהסוחר יודע מה זה השפעה. כי יש כאלה בעלי רצון של הרומס שרוצה רק לקבל בעל מנת לקבל לעצמו ולא מודע שאינו משפיע בכלל. מי שמרגיש דחיה לומד מהר מאוד שעליו להשפיע בכדי להתקדם בחברה.

כיום האשה מפתחת קריירה, לומדת ומפרנסת, לכן על בני הזוג להבין ולהיות מודעים כי הם גם מקבלים וגם משפיעים. והמחשבה כי אין אני מקבל מבת הזוג או כי אין אני מקבלת מבן הזוג שום דבר נובע מגאוה. התקון הוא  ענוה, כי תמיד ניתן למצוא דבר חיובי שקבלנו כמו למצוא יהלום מתוך הפסולת. 

וגם יש להבין שחומר הבריאה הוא הרצון לקבל הרוחני שמתגשם בעולמנו, כמו שהעץ זקוק לשמש, למים ולמינרלים מן האדמה בכדי לצמוח לפרוח ולהניב פרי.

ה' נתן לנו את האפשרות ליצור מהחומר שהוא הרצון לקבל צורה של השפעה, שהוא הרצון המתוקן שיש לשאוף אליו וקורא לו בעל הסולם זצ"ל: הרצון לקבל בעל מנת להשפיע.

אבל העבודה הזוגית היא מאוד מאתגרת. לכן האיש והאשה צריכים להמליך עליהם מלך הנרמז מספירת הכתר שבקוצו של י' כנ"ל בשם השם. כלומר יש להגדיל את יראת השמים. אבל גם זה מאתגר לכן על בני הזוג להמליך עליהם רב שיש לו כתר תורת ה', אשר ידריך אותם איך להלך בתהליך של להמנע מאש אוכלתן ולזכות שהשכינה תהא שורה ביניהם.

ניתן לסכם הנ"ל במשפט שה' זימן לי: "תהיה נוכח בקשר, העקר אל תהרוס". כלומר תהיה נוכח ומוכן לשאוף לרצון מתוקן "הרצון לקבל בעל מנת להשפיע" והעקר לא להרוס באש מכלה אלא באש של תורה ולשאת תפילה לה' שרק עם החסרונות אני מושלם, כמו שחווים לב שבור אז הוא לב שלם.

בזוהר בספר דצניעותא כתוב:
"דינין דדכורא תקיפין ברישא בסופא נייחין דנוקבא באפכא"

בתרגום חופשי ולעניות דעתי, האיש הזכר בראשית משפיע תקיף שפוטי בקורתי ולעתים כעסן כלפי האשה לבסוף מתרצה ונח. לעומת זאת אצל האשה זה ההיפך: בראשית היא מקבלת במנוחה וסופגת ולבסוף יוצאת בדינים כעס שפוטיות ובקורת כלפי האיש. וכך נוצר מעגל של כעס עומס רב מתיחות ולחץ בין האיש והאשה. 

במצב של רוגע כאשר בני הזוג משתפים תובנות האיש משפיע והאשה מקבלת ומשפיעה לאיש כך יש מעגל הנותן מענה לאתגרים שבחייהם המשותפים. התקון הוא להבין שהגבר מקבל גם מהאשה והאשה גם משפיעה לאיש. ובעת מעגל כעס יש לעצור אותו ש"ישמע בזיונו ידום וישתוק", וגם "הוי דן כל אדם לקו זכות" כלומר יש לדון לקו זכות האיש את האישה והאישה את האיש למצוא את הנקודות הטובות ולהעצימם.

וכמו כן האיש צריך להבין שהאשה סופגת ולא עונה למרות בקורת ושפוט אבל בסוף היא תתפוצץ ותזכיר לאיש בצורה בקורתית ונוקבת גם לאחר תקופה ארוכה איך פגע בה ולכן האיש יופתע ויתפלא כי פגע באשה, ואז המעגל נמשך. 

לכן צריך להיות מודעים ורגישים כמו שמרמז לנו הזוהר בספר דצניעותא כנ"ל.

רמז נוסף, כי ביחוד האיש והאשה כלומר חיבור  האות יוד והאות הא יוצא בגימטריא י-ה-ו-ה שם השם. מה שמרמז על מידת הרחמים והאהבה שעל האיש והאשה צריכים לשאוף ולהשיג מתוך הבנה שזוגיות ומשפחה הם כלים ללמוד את הנהגות ה' הם כל עשרת הספירות: כתר, חכמה, בינה, חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות. [ספר מומלץ הוא תומר דבורה אותיות ברור המדות שכתב הרמ"ק רבי משה קורדברו]

לכן כה חשובה תורת החסידות שהוציאה לאור הבעל שם טוב וגם למוד פנימיות התורה חשובה בכדי לקבל את הכלים שהשכינה תהא שורה בין האיש והאשה.

ועל פי רמז יה גימטריא גאוה וגם האגו. והם למעשה החסרונות של האדם: 
▪חסרון האגו או האנוכיות והתאוה, מצוין בתורה בפרשת בראשית בגן עדן: הפרי שהציע הנחש לאכול היה תאוה לעיניים של חוה. 
▪אני לא מקטרג על אדם הראשון אבל בסופו של דבר הוא שמע לעצת הנחש וסמך על חוכמתו ולא לעצת ה' שלא לאכול מפרי עץ הדעת, הפלוג מה' נובע מהתנפחות של הגאוה שבכוחי ועוצם ידי ניתן להצליח לחוות ולתקן יותר, אבל למעשה הכל זה רצון ה' יתברך ויתעלה.

כלומר, עלינו להכנע ולשמוע רק אל ה' שמכיר אותנו מאז ומעולם ולעדי עד. והוא יודע מה הכי מתאים מדויק וטוב לבני האדם, לאיש ולאישה. וה' מלמד אותנו באמצעות תורתו שקבלנו איך לתקן שני החסרונות כי אם מתקנים את הגאוה בענוה מתקנים את המרחב החברתי ואם מתקנים את האגו והתאוה במרחב האישי, מתקנים את התקון הכללי של שני המרחבים שבהויה.

אז בע"ה יהיו דברי תורה אלו שיזכו האיש והאשה שהשכינה תהא שורה בביתם תמיד.

אמן כן יהי רצון!!!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה