שירים

יום שבת, 2 בפברואר 2019

הסוד להשגת לב טהור

דוד המלך עליו השלום, משיח ה', מלמד בתפילתו את הסוד להשגת לב טהור.  

דוד המלך מודה לה' ומבקש: "לב טהור ברא לי אלהים ורוח נכון חדש בקרבי" 

מה זה טהרה?
טהרה היא הפעולה לתקון הטומאה בכדי להשיג קדושה. 

לדוגמה, מי שאומר כי יש לו יחסים תקינים בעבודה הוא מודה שהם היו מקולקלים, עדיף כבר לומר ולדייק שיש יחסים טובים כי הם מרמזים על השפעה והטבה כמו שלא היה חסרון בכלי שהיה צריך לתקנו בכדי למלא את יעודו. 

דוד המלך מודה לה' כי אלהים, גימטריא הטבע, ברא לאדם לב או טבע אנושי בעל חסרון, כי בלב יש יצר הר"ע, ראשי תיבות הרצון עצמי. לעתים הרצון ליהנות בחיים יכול להביא את האדם לתאוה שהיא קבלה ללא מידה, ולרצון הרומס את הזולת בכדי להשיג יותר דברים מסיבת הגאוה על הזולת. 

לדוגמה, אם פלוני קנה מוצר יוקרה אז הוא חושב כי מגיע לו שהסביבה תכבד אותו יותר. ואם מישהו לא פועל כרצונו אז הוא יכעס ויפעל לפגוע בשמו הטוב כמו חלילה לביישו ברבים, וזה מה שיגרום לו להרגיש יותר טוב. לכן יש לתקן את התאוה בקבלה במידה ואת הגאוה בענוה, זה התקון הכללי ממש.

לעניות דעתי, דוד המלך מבקש תקון לטבע האנושי הרע והטמא לטהר אותו, להתקדש ולהשיג למעשה את רוח הקודש והנבואה שתתחדש בתודעתו ובתודעת כל פרט מעם ישראל.

יגעתי ומצאתי על פי הרמז מה שמחזק הנכתב לעיל:

"ל'ב ט'הור ב'רא ל'י א'להים ו'רוח נ'כון ח'דש ב'קרבי" 

ראשי תיבות: לט בל א, ונחב.
בצירוף אחר: א לב טל, חן בו.
בגימטריא להטב כו חן בו וגם להטב הויה חן בו.

א[לף] מלשון אלופו של עולם. גם תמונת אות אלף מורכבת מיוד עליונה ויוד תחתונה ומחברת אותן האות וו. כלומר יוי בגימטריא הויה שם השם המתאר את מידת הרחמים שלו.

ל[מד]ב זה לב הנברא עם ב יצרים יצר הרע הטמא ויצר הטוב. יש ללמוד לעשות טוב ולסור מהרע והבעל שם טוב זצ"ל אומר לעשות מהרע טוב, כלומר היצר הרע הוא חומר והוא רצון של קבלה אך ניתן להשתמש בחומר וליצור ממנו צורה של השפעה, כמו שכותב בעל הסולם זצ"ל: "רצון לקבל בעל מנת להשפיע", שהוא רצון מתוקן של נברא ענו ואוהב.

טל גימטריא גאלה וגם ה' גאל וגם ל[מד] גאה
הגואל זה מי שמלמד באמצעות נסיונות בהויה איך לתקן את הגאוה בענוה ואת האגו-התאוה בהנאה במידה מדויקת.

חן בו אותיות בו ח"ן ראשי תיבות חכמת נסתר.

לסכום, התפילה של לב טהור ברא לי אלהים ורוח נכון חדש בקרבי מיועדת לאלופו של עולם ולמידת הרחמים של ה', שיגאל את המתפלל מן היצר הרע שבחלל השמאלי של הלב, כי רק ה' יכול למנוע יסורים ולמתק דינים. יש לו חכמה נסתרת איך לתקן ולטהר הלב המקולקל והטמא של הנברא אל הקדושה ולשכן את שכינתו בלב הנברא לתכלית זכיה בנבואה הנעלה.

כי ה' בחוכמתו לעתים נסתר, לפעמים רק מציץ מן החרכים, לפעמים נגלה אל הנברא ומלמדו באמצעות נסיונות של שפל וגאות ירידות ועליות התרחקות והתקרבות יסורים ושמחה, וכדומה. להכיר את כוחותיו ולהוציאם מהכח אל הפועל הלכה למעשה. וכאשר מודעים לכך שהחסרונות הכלליים שבשורש הן גאוה ותאוה[לכן לפי רמז הנ"ל להטב הויה, ה' הביא ברחמיו ובחוכמתו מציאות של אלו שחוגגים גאוה ותאוה בכדי להראות לכולם את החסרונות בגילוי ברחובות הערים] ניתן עתה ללמוד לתקן אותם לטהר את הלב להתקדש ולזכות לרוח הקודש ונבואה, ולמעשה להיות דבוקים בה' ולהכיר הנאה נצחית ללא קצה.

את התהליכים האלה עבר דוד המלך עליו השלום, ירידות ועליות מקצה אל הקצה עד שזכה לבחינת "לבי חלל בקרבי" כי הלב שלו נטהר מהיצר הרע. ובזמן של דבקות זכה לכתוב את ספר תהלים, מקור לנחמה, לישועה. ושכל אדם יכול למצוא את עצמו בתיבות ולבקש מה שדוד המלך התפלל לה' בשביל עצמו ובשביל כלל עם ישראל ומשפחת העמים.

אז בע"ה שנזכה לתקון הטבע האנושי הרע והטמא, לטהר אותו, להתקדש ולהשיג למעשה את רוח הקודש והנבואה שתתחדש בתודעת כל פרט בעם ישראל, באמצעות בנית בית המקדש לאחר גילויו הקרוב של משיח בן דוד הוא מלך המשיח.

אמן כן יהי רצון!!!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה