יום ראשון, 23 באפריל 2023

די לחכימא ברמיזא ולשטיא בכורמיזא -התיקון הכללי הוא התיקון הגלובלי האמיתי

רעי וחונכי בעבודה מבצע הכל בצורה יסודית, וכשעלה הביטוי מפי ודי לחכימא ברמיזא הוא מיד חיפש את המקור והרי הוא לפניכם. 

(מדרש משלי כב ו): "חנוך לנער על פי דרכו" - רבי אליעזר ורבי יהושע: רבי אליעזר אומר: אם חנכת בנך עד שהוא נער בדברי תורה, הוא מתגדל בהם והולך, שנאמר "גם כי יזקין לא יסור ממנה". ורבי יהושע אומר: כהדא תורתא, דלא יליפא רדיא ומתקשיא עלה בסופא, וכהדא עוברתא דכרמא, דאית לה אתר כי אתא עד דהיא רטיבא, וכדקשיא ליה אי את יכיל לה. (משלי כב טו): "איוולת קשורה בלב נער, שבט מוסר ירחיקנה ממנו" - אמר רבי זבידא: שבטא של תורה מסירה ממנו, אם זכה אדם לשבט מוסר הרי מוטב, ואם לאו - הרי מלקות בית דין. הוא דאמר מתלא: "לחכימא ברמיזא, לשטיא בכורמיזא". אם זכה אדם - הרי שבטא של תורה, ואם לאו - הרי שבט מלכות. תמן תנינן: (משנה אבות ג ו): "רבי נחוניא בן הקנה אומר: כל המקבל עליו עול תורה, מעבירין ממנו עול מלכות".

קראנו ולמדנו ואחר כך היינו צוחקים בגלל החריזה:

״או איזה שטיא הוא, אם לא יחכים מהרמיזא הוא יקבל ממני את הכורמיזא״

דווקא החריזה גרמה לי להתבונן שההבדל בין רמיזא שזה הרמז לכורמיזא שזה מתרגום אגרוף הוא למעשה בשתי אותיות כו גימטריא 26 וגם יה-וה שם של הקב״ה, רבונו של עולם, מלך מלכי המלכים, ועל הנהגתו ברחמים: שזה חסד אין סופי שהוא מוגבל ומצומצם.

אז לעניות דעתי, הפירוש הוא:

לחכם מספיק הרמז בכדי ליישר דרכו אך השוטה, משובש הדעת מרוח השטות שחדרה בו זקוק לכח של רחמים.

כי רק לה׳ יש אהבה אין סופית שאינה תלויה בדבר לכן ה׳ אינו מוותר על אף שוטה ונוגע בו ברחמיו במטרה ליישר את דרכו, הנגיעה היא כוחנית ועלולה להיות כואבת, אך היא מוגבלת ומצומצמת, זו מכה עדינה וחינוכית.

כל אב ייתן מכה ליד הבן שלו רגע לפני התחשמלות. כשצופים מהצד ולא מבינים את כוונת האב חושבים שהוא אכזרי, אך כשרואים את כוונתו למנוע אסון, המכה או האגרוף הוא אילוץ של כח הנובע מתוך רחמים ואהבה.

וגם במילה אגרוף יגעתי ומצאתי את הרמז, 

אגרוף אותיות גו רפא וגם גו פאר וגם גו אפר

גו מתרגום הוא תוך

כלומר גם בשפת הקודש פנימיות המכה נובעת לא מרצון אכזרי לפגוע אלא לרפא ולפאר את האדם:

דווקא המכה האלוקית, תהא אשר תהא, משפילה את גאוותו ותאוותו של הנברא עד להרגשה שהוא עפר ואפר, רק בכדי שישיג את מידת הענוה. ואז משם הנברא יכיר את מקומו ואת הגבול במעשיו, שלא יעבור על רצון הבורא, שהוא מקומו של עולם ואין העולם מקומו.

לכן כדאי לו, לנברא, לעשות את רצונו של הבורא ולא להיפך. וזה מה שיתרום לרפואתו מן המכה וגם לכך שהבורא יתפאר בו.

אז די,

לחכימא ברמיזא ולשטיא בכורמיזא

רציתי לסיים במסר מאיים משהו כמו

כתבתי פרשנות פשוטה ותמימה כך שעל הנבראים מנהיגי האנושות בפועל להכנע לרצון הבורא ואם לא אז…

אבל,

חכם עיניו בראשו 

כל בני האדם עיניהם בראשם ומסוגלים לראות למרחוק, 

לכן על עם ישראל החכם ללמוד סוד ולגרוס זוהר זה מה שיביא את הגאולה הפרטית והכללית, מה שיביא את התיקון הכללי שהוא התיקון הגלובלי האמיתי בלימוד הסוד והזוהר של רבי שמעון בר יוחאי. 

ההוכחה היא במילה

רמיזא גימטריא 258 וגם זוהר גואל

ואני מכוון, שהשוטים ימשיכו לקבל מכות של חם ואהבה מהבורא יתברך ויתעלה בכדי להשפיל את גאוותם ואת תאוותם עד היותם אפר, בכדי לרפא את העולם ולפאר את אותם חכמים בעם ישראל, שקוראים חידוש זה ומקבלים עליהם לגרוס זוהר, ללמוד את סוד התורה שזכינו לקבל מרבי שמעון בר יוחאי, התנא הקדוש.

אמן כן יהי רצון

יוסף בלו



יום ראשון, 2 באפריל 2023

מסר גאולה מהשמים

 מסר גאולה מהשמים / יוסף בלו


יהיה דבר תורה זה ליחוד קודשא בריך הוא ושכינתה ולמען הקמת השכינה מן העפר לשכון בלבבות עם ישראל.


יגעתי ומצאתי דרך רמז את התאריך המסוגל לגאולה.


ידוע כי בניסן נגאלנו בניסן עתידין אנו להגאל.

ובליל הסדר יש הארה גדולה ביותר המסוגלת לגאולה שלמה של עם ישראל.


להלן ההוכחה באמצעות הרמז:


ראשית,

סוד אותיות >סמ< הוא סוד בטול הרע וגם סוד העגול והרבוע

לפי רבי נתן ליקוטי הלכות הלכות גרים ג-ד

ס זו סכין המילה

ם זו הטבילה במקוה ב- מ סאה מיים 

לאחר ברית מילה וטבילה במקוה, הגוי הופך להיות גר


שזה בחינת תקון ואש המשפט הוצאה לאור של משפט אלוקי והשגת בחינת שבת של תשובה ומנוחה בשלמות ובתענוג מתוך דבקות בקדוש ברוך הוא.


כריתת העורלה זה למעשה בטול הרע ואפשרות לקדושה.

אותיות סמ זה למעשה בטול הרע.

ולכן,


מלכות בית דויד התשפג=1720


מלכות בית דויד התשפג סמ=1820=סוד x יהוה(בטול הרע גאולה השנה וסוד הרחמים)


1820 זה מספר הפעמים של השם יהוה בחומש.


2600=סמ x יהוה(סוד בטול הרע גאולה שלמה וברחמים)


1820 = מלכות בית דויד התשפג סמ (בטול הרע יש אפשרות לגאולה השנה)


1820+780=מלכות בית דויד התשפג + סמ (בטול הרע יש גאולה) תשף=2600= סמxיהוה


התהליך של הגאולה התחיל משנת התשף ו״המגיפה״ של הקורונה.


השנה המסוגלת לגאולה

 

1820+780=מלכות בית דויד התשפג+ סמ (בטול הרע יש גאולה)+גאולה שלמה השנה=2600= סמxיהוה(סוד גאולה שלמה וברחמים השנה)


1820+780=מלכות בית דויד התשפג+ סמ (בטול הרע יש גאולה)+ברוך הבא אליהו הנביא משיח בן דוד =2600= סמxיהוה(סוד גאולה שלמה וברחמים השנה)


1820+780=מלכות בית דויד התשפג+ סמ (בטול הרע יש גאולה)+אליהו הנביא המשיח בקץ הימים =2600= סמxיהוה(סוד גאולה שלמה וברחמים השנה)


1820+780=מלכות בית דויד התשפג+ סמ (בטול הרע יש גאולה)+יוסף יוסף יוסף יוסף יוסף =2600= סמxיהוה(סוד גאולה שלמה וברחמים השנה)


1820+780=מלכות בית דויד התשפג+ סמ (בטול הרע יש גאולה)+בן דוד מלך בן דוד מלך בן דוד מלך בן דוד מלך בן דוד מלך   =2600= סמxיהוה(סוד גאולה שלמה וברחמים השנה)


1820+780=מלכות בית דויד התשפג+ סמ (בטול הרע יש גאולה)+ x30יהוה =2600= סמxיהוה(סוד גאולה שלמה וברחמים השנה)


תאריך המסוגל לגאולה


1820+780=מלכות בית דויד התשפג+ סמ (בטול הרע יש גאולה)+טו בניסן בוא המשיח להצילנו  =2600= סמxיהוה(סוד גאולה שלמה וברחמים השנה)


1820+780=מלכות בית דויד התשפג+ סמ (בטול הרע יש גאולה)+כתר המלוכה לדויד =2600= סמxיהוה(סוד גאולה שלמה וברחמים השנה)


1820+780=מלכות בית דויד התשפג+ סמ (בטול הרע יש גאולה)+מלחמת גוג ומגוג בקץ 

=2600= סמxיהוה(סוד גאולה שלמה וברחמים השנה)


1820+780=מלכות בית דויד התשפג+ סמ (בטול הרע יש גאולה)+מסר גאולה מהשמים  =2600= סמxיהוה(סוד גאולה שלמה וברחמים השנה)


1820+780=מלכות בית דויד התשפג+ סמ (בטול הרע יש גאולה)+ משיח הויה דויד בן ישי  =2600= סמxיהוה(סוד גאולה שלמה וברחמים השנה)


1820+780=מלכות בית דויד התשפג+ סמ (בטול הרע יש גאולה)+ פינחס בן אלעזר הכהן זה אליהו הנביא  =2600= סמxיהוה(סוד גאולה שלמה וברחמים השנה)


1820+780=מלכות בית דויד התשפג+ סמ (בטול הרע יש גאולה)+קול שופר ואליהו      =2600= סמxיהוה(סוד גאולה שלמה וברחמים השנה)


1820+780=מלכות בית דויד התשפג+ סמ (בטול הרע יש גאולה)+שלום משיח אליה      =2600= סמxיהוה(סוד גאולה שלמה וברחמים השנה)


לסכום,


ראיתם השגחה פרטית של יהודי פשוט אשר כמה לגאולה שלמה והקדוש ברוך הוא הראה לו דרך הרמז, את התאריך ואת השנה המסוגלת לגאולה.


מה שבטוח לא חישבתי קיצין את התוצאות מצאתי בתוצאות שנשמרו במחשבון גימטריא ברשת מגולשים נוספים.


בשורות טובות 

עם ישראל חי

שנזכה לגאולה השלמה השנה בליל הסדר התשפ״ג.


אמן כן יהי רצון!


שלכם יוסף בלו

יום ראשון, 26 במרץ 2023

סוד ברכת בברכת הכהנים - השנה המסוגלת לגאולה

 

כוונות בברכת הכהנים / יוסף בלו

 

אני מתפלל זה חצי שנה בבית הכנסת עץ החיים.

מה שמאפיין את בית הכנסת הוא הכיתוב של אותיות ברכת הכהנים בכותל המזרחי של בית הכנסת האותיות הן גדולות ובצבע כחול, מעל ארון הקודש, בו מונחים ספרי התורה.

בליל שבת במהלך התפילה התבוננתי בברכת הכהנים וזיהיתי תבנית חוזרת בראשי התיבות ומייד חישבתי את הגימטריא של ראשי התיבות, המשכתי לסופי תיבות הפשטתי אותן ומצאתי אוצרות, כמו את השנה המסוגלת לגאולה, היא השנה, שנת התשפ"ג.

כותב הגאון מווילנה שעוד בזמנו זלזלו בשטח הרמז של פרד"ס התורה, אך לעתיד לבוא הרמז יהיה יקר ערך.

אז להלן הכוונות שמצאתי שיהיו בע"ה לתועלת הכהנים המברכים את עם ישראל באהבה.

וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאֶל בָּנָיו לֵאמֹר: כֹּה תְבָרְכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אָמוֹר לָהֶם:

 

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ.

יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ.

יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם.

 

וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וַאֲנִי אֲבָרֲכֵם.

[בספרדית אָמוֹר זה אהבה, ולמעשה ה' הוא זה שמברך אותנו דרך פי הכהנים]

 

ראשי התיבות של ברכת הכהנים הן:

ייו, ייפאו, ייפאו, לש גימטריא  570

זה שווה גם ל:

 

משיח בן דוד הויה ואליה הנביא        לכוון לגאולה שלמה.

אור המשיח                                               לכוון לגאולה שלמה.

קול משיח בן דויד                                לכוון לגאולה שלמה.

קום משיח בן דוד                                לכוון לגאולה שלמה.

גאולה בעתיד לבוא                                 לכוון לגאולה שלמה.

ע"ח ח"ן משיח בן דויד      לכוון שהכהן מושך מהאילן הקדוש הוא עץ החיים את השפע. דרך הספירות בקו האמצעי והרחמים דרך ספירות תמי"ד, שהן ראשי תיבות מלכותסוד- תפארת-דעת ומשם לספירת כתר. לכוון למצוא חן בעיני הקב"ה, כי כשמוצאים חן בעיני הקב"ה מקבלים ממנו הכל וכמובן גם את משיח בן דויד.

הענוה משיח בן דויד          לכוון להשיג את מידת הענוה באמצעות תיקון מידת הגאוה כך ניתן להשיג אחדות, שלום וגאולה שלמה.

תפלין                                      לכוון להיות דבוקים בקב"ה עטורי טלית ותפלין.

אדוני צבאות                         משמות הקב"ה

בוחן כליות ולב                    משמות הקב"ה

 

קורונה בכל העולם             לכוון לשים קץ לשקר ולחבלי משיח ולכוון לאמת ולגאולה השלמה.

 

יעקוב ועשו                            תולדות בניו של יצחק אבינו שורש לגלות אדום ולפני הגאולה השלמה.

סולם מוצב ארצה                חלום יעקב הוא הנמשל לדרך המשכת העושר השפע, שממשיכים הכהנים מעצמותו של הקב"ה דרך עשר הספירות, עד לכל אחד ואחד מעם ישראל בעולמנו.

עשר                                         ספירות כתר חכמה בינה חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד מלכות.

רש"ע                                      לכוון לתקן את הצד האחר הוא היצר הרע, באמצעות ראשי תיבות רבונו של עולם הוא הקב"ה המחייה גם את הרשע באמצעות עשרת הנהגותיו.

עשר                               באמצעות העושר ניתן להתבונן בחסדי ה' ובאהבתו ולחזק את האמונה והבטחון בו

מודה אני לפניך מלך חי וקים   לכוון להודות לה'.

אנא אדוני הושיעה                        לכוון לישועה מאת ה'.

בואו נאהב את כולם                     לכוון – ואהבת לרעך כמוך אני ה'.

לשים קץ                                          לגלות, ל-

אדום ובני ישמעאל

ולכל

אויבי ישראל                           אמן כן יהי רצון.

 

סופי התיבות של ברכת הכהנים הן:

כהכ, רהוככ, אהוכמכמ גימטריא 428

זה שווה גם ל:

 

יהיה יי אחד ושמו אחד                לכוון לגאולה שלמה.

ממליך מלכים ולו המלוכה          לכוון להידבק במלך מלכי המלכים.

יהוה אדני שאול                      לכוון לייחוד קב"ה ושכינתה ולרחמי שמיים על משיח בן יוסף.

מושל בכל                              לכוון להידבק במלך מלכי המלכים.

 

בקרוב בימינו                          לכוון שהגאולה השלמה היא ממש קרובה.

חדש ימינו                              לכוון ה' חדש ימינו כקדם רוצים: מלכות ה', מלכות בית דויד ובית מקדש.

היכל המשיח                          לכוון למשוך את נשמת המשיח מהיכלו להתגלות בעולמנו.

משיח אדם וחוה                      לכוון כי באמצעות המשיח נתקן את חטא גן העדן ונזכה לגאולה השלמה.

נסים בימים ההם בזמן הזה     לכוון לגאולה שלמה.

התחיה                                   לכוון לתחיית המתים.

אגודה אחת                            לכוון לאחדות עם ישראל

ארבעה מינים                         כמו שאוגדים אגודה אחד את ארבעת המינים הנמשלים לחלקים השונים שבעם ישראל.

אהבה קדושה                         לכוון לאהבה שאינה תלויה בדבר ולהתקדש.

אין קורונה                              לכוון לדבוק באמת ולנצח את השקר.

כהן שמחה                             לכוון למשוך מהכהן שמחה.

אליהו שלום                            לכוון למשוך את אליהו הנביא שיבשרנו בשורות טובות.

בתוך                                                      לכוון לפנימיות שבי, כי הרצון בליבי משתוקק לשלום.

ליבי שלום                             לכוון כי השלום הוא הכלי שמחזיק ברכה.

מרכז היקום

לכוון כי מרכז היקום הגשמי פועם ומשתוקק לשלום, שם שהוא משמותיו של הקב"ה.

לב יי שלום                                          לכוון שגם ה' משתוקק לשלום והוא השלום.

ארץ קבלה                            לכוון שאנחנו נמצאים בארץ ורצוננו זה לקבל את השפע 

האלוקי מהכהן בעל מנת להשפיע אור של חוכמה לכל

האנושות.

 

הון אנושי                               לכוון להיות ממלכת כהנים וגוי קדוש.

בבא סאלי אבוחצירה              לכוון להיות צדיקים וקדושים כמוהו.

 

אותיות פנימיות של ברכת הכהנים הן:

ברכ הו ישמר א הו ני לי יחנ ש הו ני לי יש לו גימטריא 1720

זה שווה גם ל:

 

הגאולה טהר ירושלים טהר ירושלים הגאולה   לכוון לגאולה שלמה

 

כי הנני בורא שמים חדשים וארץ חדשה          לכוון לגאולה שלמה

 

(ישעיהו סה-יז) כי הנני בורא שמים חדשים וארץ חדשה ולא תזכרנה הראשנות ולא תעלינה על לב 

נאם יהוה יבקש את עון ישראל ואיננו                      לכוון לתשובה שלמה

 

(ירמיהו נ-כ) בימים ההם ובעת ההיא נאם יהוה יבקש את עון ישראל ואיננו ואת חטאת יהודה ולא תמצאינה כי אסלח לאשר אשאיר 

 

מלכות בית דויד ה'תשפ"ג = 1720

לכוון למשוך מהכהן גאולה שלמה עוד השנה ובמהרה בימינו, אמן כן יהי רצון!



החיבור בין סוד 1720 ל סוד 1820 לפי הרמז

כוונה נוספת וחשובה היא בחיבור שבין סוד 1720 ל- סוד 1820 פעמים שבהם מופיע שם ה': יה-וה בתורה. ידוע גם כי מכפלת יה-וה ב- סוד יוצא 1820.

70X26=1820.

יוצא כי,

ס מלכות בית דויד ה'תשפ"ג ם = 1820

 

כותב רבי נתן תלמידו של רבי נחמן מברסלב בהלכות גרים ג'-ד' בספר ליקוטי הלכות: כי הסוד של ס"ם הוא סוד העגול והריבוע.

אותיות אלו היו תלויות בדרך נס בלוחות הראשונים שנשברו ע"י משה רבינו עליו השלום. ס' זה הסכין של המילה, שבה חותכים את הערלה של הגר, האוטמת את האפשרות לקדושה. לכן כאשר חותכים אותה למעשה מבטלים את הרע.

המילה עצמה היא בחינת מלל וחרב פיפיות כמו הסכין הצורבת כאש את הערלה, רבי נתן קורא לזה בחינת אש משפט ה', המילה היא למעשה תיקון המשפט האלוקי. ולאחריו ניתן להוציא לאור את משפט ה'. ואז יש לטבול במקוה וליהנות מבחינת קדושת השבת. ם' זה המקוה שבו יש כמות של מ או 40 סאה של מים, שהוא היסוד, שהיה קיים עוד לפני הבריאה.

לאחר שהגר נעלם במקוה הוא הופך להיות כסא למשפט ה', ואז אור ה' יוצא לעולם, ואפשר להשיג מנוחת שבת ושלמות של העולם הבא.

להלן המקור: 

אות ג

וְעַל-כֵּן צָרִיךְ הַגֵּר תְּחִלָּה מִילָה, כִּי הָעָרְלָה הִוא הָרַע זֻהֲמַת הַנָּחָשׁ שֶׁנֶּאֱחָז בּוֹ שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְקָרְבוֹ כִּי אִם כְּשֶׁמָּלִין אוֹתוֹ תְּחִלָּה וּמַעֲבִירִין הָעָרְלָה מִמֶּנּוּ שֶׁהִוא הָרַע שֶׁנֶּאֱחָז בּוֹ. וְאַחַר כָּךְ יְכוֹלִין לְקָרְבוֹ לַעֲבוֹדַת ה' יִתְבָּרַךְ, כִּי הָעִקָּר צְרִיכִין לְהִשְׁתַּדֵּל לְהַכְנִיעַ וּלְבַטֵּל מִתְּחִלָּה הָרַע שֶׁנֶּאֱחָז בּוֹ וְעַל-כֵּן אִם הִקְדִּימוּ הַטְּבִילָה קֹדֶם לַמִּילָה אֵינוֹ כְלוּם, כִּי צָרִיךְ תְּחִלָּה לְהַעֲבִיר הָרַע מִמֶּנּוּ שֶׁהוּא הָעָרְלָה. וְאַחַר כָּךְ לְטַהֲרוֹ בִּטְבִילָה וּלְקָרְבוֹ לַה' יִתְבָּרַךְ, כִּי הָעִקָּר לְהַעֲבִיר וְלִשְׂרֹף הָרַע שֶׁהָיָה נֶאֱחַז בְּאֵלּוּ הַנְּפָשׁוֹת הָרוֹצִים לְהִתְקָרֵב, כִּי מִתְּחִלָּה הָיָה בֵּין הַגּוֹיִים וְהַקְּלִפּוֹת, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב, זֹאת יְרוּשָׁלַיִם בְּתוֹךְ הַגּוֹיִים שַׂמְתִּיהָ וְכוּ'. עַל-כֵּן צְרִיכִין תְּחִלָּה לְהַעֲבִיר הָרַע מִן הַגֵּרִים עַל-יְדֵי הַמִּילָה וְאַחַר כָּךְ לְטַהֲרוֹ עַל-יְדֵי הַטְּבִילָה וּלְקָרְבוֹ לַה' יִתְבָּרַךְ:

אות ד

כי מִילָה וּטְבִילָה הֵם בְּחִינַת מֵ"ם וְסָמֶ"ךְ, בְּחִינַת עִגּוּלָא וְרִבּוּעָא הַמְבֹאָר בַּמַּאֲמָר הַנַּ"ל שֶׁהֵם בְּחִינַת מִשְׁפָּט וְכִסֵּא הַמְבֹאָר שָׁם, כִּי מִצְוַת מִילָה שֶׁהִוא בִּטּוּל הָרַע שֶׁהוּא הָעָרְלָה זֶה בְּחִינַת בִּטּוּל הָאִסּוּר בְּשִׁשִּׁים שֶׁהוּא עַל-יְדֵי בְּחִינַת הַסָּמֶ"ךְ, שֶׁהִיא בְּחִינַת מַלְכוּת, בְּחִינַת שִׁשִּׁים הֵמָּה מְלָכוֹת וּמַלְכוּת הִיא בְּחִינַת חֶרֶב פִּיפִיּוֹת, כַּמּוּבָא בְּמָקוֹם אַחֵר בְּחִינַת חֶרֶב נֹקֶמֶת נְקַם בְּרִית, שֶׁהִיא בְּחִינַת הַחֶרֶב וְהַסַּכִּין שֶׁל הַמִּילָה הַחוֹתֵךְ אֶת הָעָרְלָה וּמְבַטֵּל אֶת הָרַע שֶׁכֹּחַ הַחֶרֶב הַזֶּה נִמְשָׁךְ מִבְּחִינַת אֵשׁ הַמִּשְׁפָּט הַנַּ"ל, בִּבְחִינַת כִּי בָּאֵשׁ ה' נִשְׁפָּט וּבְחַרְבּוֹ אֶת כָּל בָּשָׂר (יְשַׁעְיָה סו) וְזֶה בְּחִינַת הַפְּסוּקִים שֶׁנּוֹהֲגִין לוֹמַר בַּיּוֹם שֶׁיֵּשׁ בּוֹ מִילָה שֶׁהֵם רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם, הַיְנוּ בְּחִינַת מַלְכוּת הַנַּ"ל, שֶׁהִיא בְּחִינַת רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְכוּ', בְּחִינַת מַלְכוּת פֶּה, שֶׁהִיא בְּחִינַת חֶרֶב פִּיפִיּוֹת שֶׁהוּא מַכְנִיעַ וְחוֹתֵךְ וּמְבַטֵּל אֶת הָעָרְלָה פְּגַם הַבְּרִית בְּחִינַת רַע הַנַּ"ל בִּבְחִינַת חֶרֶב נֹקֶמֶת נְקַם בְּרִית. וְזֶהוּ שֶׁסִּיֵּם, לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַגּוֹיִם וְכוּ' לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב. 'מִשְׁפָּט' דַּיְקָא, כִּי הַחֶרֶב הַנַּ"ל עוֹשָׂה בְּהַגּוֹיִים הַמִּשְׁפָּט כָּתוּב, כִּי הַחֶרֶב הִיא בְּחִינַת כֹּחַ הָאֵשׁ שֶׁנִּמְשָׁךְ מִבְּחִינַת הַמִּשְׁפָּט הַנַּ"ל שֶׁהִיא חוֹתֶכֶת וְשׂוֹרֶפֶת אֶת הָרַע שֶׁהִיא הָעָרְלָה. בִּבְחִינַת כִּי בָאֵשׁ ה' נִשְׁפָּט וּבְחַרְבּוֹ וְכוּ' כַּנַּ"ל. נִמְצָא, שֶׁהַמִּילָה הִיא בְּחִינַת בִּטּוּל הָרַע עַל-יְדֵי אֵשׁ הַמִּשְׁפָּט שֶׁהִוא הַחֶרֶב וְהַסַּכִּין שֶׁל הַמִּילָה שֶׁהִיא בְּחִינַת מַלְכוּת בְּחִינַת כִּסֵּא מִשְׁפָּט וְאָז יוֹצֵא לָאוֹר מִשְׁפָּט וְיוֹשֵׁב עַל הַכִּסֵּא וְאָז זוֹכִין לִקְדֻשַּׁת שַׁבָּת שֶׁהִיא בְּחִינַת עִגּוּלָא וְרִבּוּעָא דִּלְגוֹ, בְּחִינַת מֵ"ם וְסָמֶךְ וְכוּ', כַּמְבֹאָר בַּמַּאֲמָר הַנַּ"ל. וְזֶה בְּחִינַת הַטְּבִילָה שֶׁלְּאַחַר הַמִּילָה, זֶה בְּחִינַת הַמֵּ"ם, בְּחִינַת רִבּוּעָא הַנַּ"ל, כִּי הַטְּבִילָה הִיא בְּמִקְוֶה שֶׁל מֵ"ם סְאָה, הַיְנוּ בְּחִינַת מֵ"ם הַנַּ"ל וְאָז נִתְעַלֵּם הַבָּא לִטָּהֵר בְּתוֹךְ הַמֵּ"ם סְאָה שֶׁל הַמִּקְוֶה וְנַעֲשֶׂה כִּסֵּא וּמֶרְכָּבָה לְהַמֵּ"ם הַנַּ"ל שֶׁזֶּה בְּחִינַת כִּסֵּא מִשְׁפָּט הַנַּ"ל: וְזֶהוּ בְּחִינַת בָּעֵת הַהִוא יִקְרְאוּ לִירוּשָׁלַיִם כִּסֵּא ה' וְנִקְווּ אֵלֶיהָ כָּל הַגּוֹיִם וְכוּ'. 'וְנִקְווּ' דַּיְקָא בְּחִינַת מִקְוֶה שֶׁל מֵ"ם סְאָה הַנַּ"ל שֶׁהִיא מֵ"ם, בְּחִינַת מִשְׁפָּט הַנַּ"ל שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה נִתְקָרְבִין כָּל הַגּוֹיִים וּמִתְגַּיְּרִין וְכוּ' כַּנַּ"ל:


וזה התהליך שעוברת מדינת ישראל בהווה, ובשנה זו במיוחד.

נכוון שמשיח בן יוסף שזה הגשמיות של מדינת ישראל תאריך ימים ולא נגיע לסכנה קיומית, וכמו כן, נזכה לתקן את תיקון המשפט האלוקי בהסכמה רחבה, מתוך שלום, רעות, כבוד ואהבה תוך התגברות על הפרעות של כוחות חיצוניים שהם לבוש של אותו פרעה המצרי שלובש ופושט לבוש בכל דור ודור.

עד שנזכה בע"ה לגאולה השלמה, כשיתבטל כל הרע אז תקום מלכות בית דויד ומשיח בן דויד עוד השנה, ב- התשפ"ג כי זה סוד יה-וה שבתורה, יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה' צורי וגואלי, ישתבח שמך לעד סלה.


https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRW2PTenMpBBifixN8YuLAG4rJCwol4pzbCkw&usqp=CAU

יום חמישי, 2 בפברואר 2023

הסוד בפסוק ״בצר הרחבת לי״

כותב רבי נתן תלמידו של רבי נחמן מברסלב בספר לקוטי מוהרן (תורה קצה) על הפסוק מתהלים ד, ״בצר הרחבת לי״, שאם יתבונן על חסדי ה׳ יבין כי גם בצרה עצמה ה׳ נותן הרחבה


לעניות דעתי, יגעתי ומצאתי לפי רמז:

כי ראשי תיבות של ״בצר הרחבת לי״ יוצא בהל וגם אותיות הבל גם הלב מלשון בלבול וגם לבלוב

וכי סופי תיבות יתר

ואותיות פנימיות הן צ חבר וגם צ רחב וגם צ בחר 

בעת צרה ישנו רגש מבהיל בלב כיצד נוכל להתמודד מול הנסיון ויוצאים הבלי פה של יאוש הנובע מתוך בלבול, אך מכאן ניתן גם לצמוח וללבלב. כי יש יתר מלשון יתרון, כאשר אדם מתחבר לצדיק בעל חכמה עלאה, האומר לו דברים בלבוש חכמה תתאה, אז הוא מוסיף אמונה ובטחון דווקא כאשר מראה לו, שגם בצרה ה׳ ברחמיו מרחיב בתוכה ואז הצרה פחות מלחיצה ומבהילה.

כך האדם בוחר לאחד וליחד כתלמיד הלמד תמיד מרבו המהווה לו את עץ החיים. החיבור בין הרב לתלמיד הוא כחיבור בין המשפיע למקבל, כיחוד שהוא בין הקב״ה לשכינתא כי צ עם הכולל יוצא צא גימטריא יהוה עם אדני.

אז בע״ה, אברך אותנו שנגדיל את ההתבוננות בחסדי ה׳ למצוא את הרחבת תוך הצרה כצורת השופר, המהווה הקלה מהבהלה, לפתוח את הפה בדבורים וההבלים מלובשים באמירות מלאי אהבה ותודה. 

ואם עדיין קשה, אז יש לבחור באיש צדיק, שיגדיל התבוננות זו ויחברנו לאבינו שבשמיים ויותיר אותנו ביתרון של צמיחה פריחה ולבסוף בתולדות של פרי עץ החיים.

אמן כן יהי רצון.

יוסף בלו






יום שבת, 12 בנובמבר 2022

סוד סדום ועמורה

 בפרשת וירא ה' משמיד את הערים האלה ולפני כן שולח מלאכים להציל את לוט ומשפחתו כשם שאברהם הציל את לוט ויצא להילחם להצילו משביו.

כי לוט גימטריא גאולה וגם הגואל וגם לב אחד וגם לב אהבה וגם מה ערך מספרי 45 היוצא השם הקדוש: ה – ו  -  י  - ה במילוי אלפין

יוד הא ואו הא יוצא 45 או מה

ב - לוט נמצא המהות ואיך יצא לאור המהות? דווקא מסדום ועמורה.

אשתו של  לוט הפכה לנציב מלח ועם שתי בנותיו הגיע לצוער הבטיחו לו המלאכים שביטחונו מובטח שם, אך הם פחדו למשמע האש והגופרית וברחו למערה בהר.

מערה אותיות עמרה (זו העיר עמורה)

ושם במערה בנותיו רצו להציל את המין האנושי מייחוד זה עם אביהם שאינו מקובל, הביאו שני בנים: מואב ובן עמי. הן לא התביישו ובשם בניהם הוכיחו כי עשו זאת לטובת הכלל.

ממעשה זה יוצא למעשה המשיח הוא שליח ה' לגאול את עם ישראל. כי רות המואבייה צאצאית של לוט התגיירה והתחתנה עם בועז צאצא של אברהם אבינו. ומהם אחר כך יצא דוד המלך.

בחיבור של רות עם בועז התאחד מחנה לוט עם מחנה אברהם מחדש.

וזה למעשה הסוד של הגאולה לפי שמות הערים סדום ועמורה

סדום גימטריא סוד גואל

אותיות חיצוניות ס"מ שהוא מלאך המות והיצר הרע

אותיות פנימיות דו מתרגום שניים שהם משיח בן דויד ומשיח בן יוסף

איך?

האות ד במילוי דלת בגימטריא 434 וגם משיח בן דויד

האות ו זו הספירה השישית היא ספירת היסוד של יוסף הצדיק רמז למשיח בן יוסף

לכן מתוך הקליפות והחיצוניים יוצאים שני המשיחים כי ה' מצילם.

עמורה גימטריא רע וגאולה וגם ר"ע(ראשי תיבות ר׳צון ע׳צמי) והגואל וגם ר"ע ולב אחד וגם ר"ע ולב אהבה

כלומר התיקון של שני המשיחים הוא לתקן הדרך של הר"ע ראשי תיבות הרצון עצמי לרצון של לקבל על מנת להשפיע. להודות כי אנחנו מקבלים אך למסור את השפע שאנחנו מקבלים הלאה בהשפעה.

כך ניתן לתקן את הגאוה בענוה, ואת התאוה באמצעות קבלה והשפעה במידה מדויקת, כך ניתן להשיג את האחדות והלב האחד של אהבה. ובעצם את התיקון הכללי.

בע"ה שנזכה כבר לגאולה השלמה.

אמן כן יהי רצון!






קרדיט - מהפכת סדום ועמורה ג'ון מרטין

 https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%94%D7%A4%D7%9B%D7%AA_%D7%A1%D7%93%D7%95%D7%9D_%D7%95%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%94#/media/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5:John_Martin_-_Sodom_and_Gomorrah.jpg

 

 

 

 

פוסט אחרון

ה׳תשפ״ז סוד פלאי ומהו החומר האפל?

המספר 666 הוא המבטא חומר יסודי בסיסי, אך אנחנו חיים במציאות הדמיונית של החומר, שהרי רובו ריק. ספירת היסוד היא ספירה שישית והיא מיוחסת ליוסף ...