יום חמישי, 9 ביולי 2020

גאולת פנחס - חידושים לפרשת פנחס

בסוד הלשון

יוסף בלו


https://images.app.goo.gl/FmSAX5oWoWBiGqN88

ראשית אפתח בשיר, לכבוד המלאך אליהו הנביא:

אליהו / יוסף בלו
בביכורים מאז י"א סיון ה´תש"ע


האורח שבא ונעלם

המגיע מבלי שתדע

ללא שום הזמנה

לפחות פעם בשנה

אחד מן העולם הזה

אחד מן העולם הבא


העובר בין העולמות

העוצר את הזמן

פעם שם הוא

פעם הוא כאן

המבקר בכל עולם

המעמיד בן אדם במבחן


רודף וקנאי האמת

אייכה באמת?


[אליהו, הו אליהו]

מצפה אני אליך

וירא אף פי כמה

למראה עיניך

ברוך בואך

אעשה כל שתבקש

אותך אשמש

אך אנא

גלה לי את הרזים

למדני אורחות חיים

למדני את סודות התורה

לי השמחה והאורה


ועתה נתחיל מחידושיי לפרשה,

"איזהו חכם הלומד מכל אדם, שנאמר: מכל מלמדי השכלתי" (מסכת אבות, פרק ד, משנה א)

איזהו חכם? הלומד מכל אדם. ותשובתי הראשונה למשנה היא  בעצם אותיות המשנה, זו היא חכמה - ולמד מכל אדם! המשנה משיבה, כי להיות חכם נעוץ בציווי ה' ללמוד ולהשכיל מכל אדם. ותשובתי השנייה למשנה גם היא בעצם אותיות המשנה, זו היא חכמה - הוא הלומד, מכיל כל אדם. עולה השאלה, איך ניתן להכיל כל אדם? לעניות דעתי ניתן להכיל כל אדם באמצעות חוכמה, אותיות כוח מה' לזמן שיעורים בהוויה של הנברא, ומהו שיעור? מלשון מידה, וכמו שבציווי המילה למד מסתתרת המילה מד כמו כלי מדידה רוחני של ה', המרמזים כי מטרת שעורי ה' בהוויית בן האדם הוא להשכילו באמצעות תיקון מידותיו להדמות למידות האל. מה משמעות המילה במשנה השכלתי? השכלתי הן אותיות ה' שית שכל, ככלל היא היכולת של אדם, ללמוד באמצעות התבוננות ושינון השעורים המזומנים מאת ה' לבנות תשתית רוחנית של כלים. הכלים  הללו הם בעצם שני סוגים של רצונות, סוג ראשון של רצון, זה לקבל הנאה על מנת לקבל, רצון זה הוא בעל חסרון, שהרי המקבל לא מבקש חבור עם מעניק התענוג. סוג שני של רצון, זה לקבל הנאה על מנת להשפיע, רצון זה שלם, כי מקבל התענוג מבקש חבור עם מעניק התענוג, כי רצון המקבל להשיב תענוג למעניק התענוג שלו. הבורא ברא את הרצון לקבל, חומר הבריאה כולה, חומר אשר לא ניתן לבטול, אך ניתן לנברא היכולת להשוות את צורת החומר לרצון ההשפעה של הבורא, מצורה של על מנת לקבל לצורה של על מנת להשפיע. כאשר ידמה האדם למידות ה' יוכל להשכיל, להשתלם ולחיות לפי מידות הענווה, היראה והאהבה ו- יג' מידות הרחמים של ה' וכך להכיל כל אדם. להיות כמשה רבינו, שהכיל כל אחד משישים רבוא בנ"י, כמו הבורא השלם בכל שלמות המכיל את הכל.

בפרשת השבוע פנחס חס על כל בנ"י, חפן בידיו רומח ודקר למות את בתו של בלק המדינית ואת נשיא שבט שמעון יחדיו כי הוא קנא לה'. וכמו שהשתוקקו בנ"י ללוחות הברית מ"ם ימים ולילות, כך השתוקק פנחס לרחם גם לקנא לרוח בנ"י ולהצילם מכליה על ידי הקדוש ברוך הוא. פנחסמך מסר את נפשו על קדוש ה' אך סמך את נפילתן של בנ"י מן המוות, והיווה בעצם משען לכל העם כבורא בעצמו אשר נפח חיים באדם הראשון. פנחס למעשה הסיח, הסיר וסילק את הזימה משורשה בזכות מעשיו, שנבעו מתוך מידה של קנאה לבורא, ובאותה מידה הבורא קנא לבנ"י כי זנו ועבדו עבודה זרה לאלילים אחרים של המואבים והמדיינים. השם פנחס הן אותיות נס פח השמן הקדוש שלא טומא ונחתם בחתימה של הכהן הגדול. ואכן פנחס זכה שממנו תצא משפחת הכהונה לעולמי עד כי כיפר על בנ"י, והזוהר גם מוסיף כי מחמת הפחד של פנחס מהמוני בני שמעון הנוקמים פרחה נשמתו ואז נכללו בו הנשמות של נדב ואביהוא, לכן הרוויח את מקומם וראוי היה להיות כהן גדול (זהר פנחס סעיף עג).

בזוהר נכתב כי פנחס הוא למעשה אליהו הנביא (זהר פנחס סעיף לו) אשר זכה לבשר על הגאולה של עם ישראל באחרית הימים. אין זה פלא כי זה היה בזכות פנחס, אשר למעשה היה גואל של בנ"י מן האבדון לעולמי עולמים. אז איך ניתן להיגאל? יגעתי ומצאתי כי במילה גאולה יש הצרוף למד גאוה. כלומר, בכדי להשיג גאולה מן השעבוד לרצונות הבהמיים, יש בשלב הראשון, על כל אחד ואחד ללמוד ולהכיר את עצמו מעצמו ומהסביבה היכן הוא גאוותן, אנוכי ואגוצנטרי היכן הוא פועל לקבל לעצמו ופחות בכדי להשפיע ולהתחבר בצורה הנקייה ביותר לסובבים אותו. והיכן הוא פחות מדמה את עצמו למידות ההשפעה של הבורא, המתבטא במתנות חינם שחנן אותו האל, אשר נועדו לשמשו לתועלת של חבור והשפעה לזולת. בשלב השני, יש לתקן את האגו כלומר ללמוד, ללמד וליישם את ספירות ההנהגה של הבורא הנרמזות במילה "אגו" : "א"- מלכות או כתר "ג"- חכמה בינה דעת "ו" - חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד. 

אז בע"ה, בזכות זה שנגאל מן הגאוה נזכה לבוא אליהו הנביא אשר יבשר לנו על הגאולה בבוא משיח צדקנו, אמן כן יהי רצון.


יום חמישי, 2 ביולי 2020

תשובת המשקל - פרשת בלק

תשובת המשקל – פרשת בלק

בסוד הלשון

יוסף בלו

https://images.app.goo.gl/axFESeS5vb43yWT56

בשבת הקרובה נקרא את פרשת בלק, "וַיַּרְא בָּלָק בֶּן צִפּוֹר אֵת כָּל אֲשֶׁר עָשָׂה יִשְׂרָאֵל לָאֱמֹרִי"(במדבר כב, ב) רש"י מפרש: "אמר, אלו שני מלכים שהיינו בטוחים עליהם, לא עמדו בפניהם, אנו על אחת כמה וכמה, לפיכך ויגר מואב". כלומר, לנוכח נצחון בני ישראל בראשות משה רבנו על האמורי ומלכיהם הגיבורים: סחון ועוג. אז אחזה יראה במואב לכן שתפו פעולה עם אויבם מדין ואף המליכו את הנסיך המדייני בלק בן צפור, להיות מלך מואב. מצאתי  צירופים כאשר מחברים התיבות מדין עם מואב והם מד"מ(ר"ת מחשבה, דבור, מעשה), אויב ן(יום החמישים לספירת העומר). אלו מרמזים כי עמים אלו היו אויבים וניסו לפעול בכל רבדי המציאות במחשבה, דבור ומעשה כנגד עם ישראל ומשיחו. כי יום החמישים לספירת העומר הוא יום הולדתו והסתלקותו של משיח ה', דוד המלך ע"ה, שהיה צאצא של רות, הנסיכה המואבייה שהתגיירה. אונקלוס מחזק זאת בתרגומו את התיבה "וַיַּרְא"(אותיות אורי) ב-"וַחֲזָא"( אותיות אחזו גם ר"ת אז חס ושלום). והם מרמזים על חוכמתו של בלק, אשר חזה את העתיד אודות דוד המלך וגם אחזו יראה, מאור הבורא הרוחני, אשר נלחם את מלחמות בנ"י. לכן חשש כי אז, חס ושלום סופם לכליה. לכן בלק הבין שדרך המלחמה בבנ"י הוא רק במימד הרוחני וקללות הן עזר רב. ואכן בעל הטורים מחזק בכותבו על השם בלק: "וירא בלק. בא ללוק דמן של ישראל. בן צפור. שעף עליהם כצפור לקללם". וכמו כן, מצאתי צירופים, המודגשים, לשמו בן צפור המרמזים: כי למרות שבלק ידע שהוא נברא: בן צור פיו של הבורא, אשר ברא הכל בדבור, רצה להצר את פי ה' בדבור. ומכאן למעשה גם להצר את צעדי בנ"י ואת פיו של משה רבינו, המהווה את צד הקדושה. לכן בלק בחר בבלעם מצד הטומאה, אשר מהווה משקל כנגד משה. וכך חשב שבלעם יקל עליו באמצעות קללותיו.

בלק מצווה את בלעם " קָבָה לִּי אֵת הָעָם הַזֶּה"(במדבר כב, יז) צירופי תיבות הפסוק מרמזים על בלק כמצווה: פתח פיך בלעם והשתמש בו לקלל את בנ"י בכל אותיות הקודש, מא' ועד ת', בכדי שהקב"ה והעם הזה בנ"י יהיו לי לנצח. ובלעם אז ישב בפתורה אותיות פה תורה. מה שמחזק את ענין הרצון של בלק ואמונתו בבלעם, שיכול להורות בהגוי פיו קללות וכך להוות משקל של טומאה כנגד פה התורה של משה רבנו, המורה את הלכות התורה הקדושה לבנ"י. גם יגעתי ומצאתי בתיבה משקל את התיבה משה חסר האות ה ואת התיבה בלק חסר האות ב, מצירוף האותיות יוצאת המילה ב"ה, ר"ת ברוך הוא, וזה עם ישראל. כמו שה' אומר לבלעם לפני שיצא לדרכו למואב: "לֹא תָאֹר אֶת הָעָם כִּי בָרוּךְ הוּא" עם ישראל. כותב רבי נחמן מברסלב: "גַּם אוֹתִיּוֹת בִּלְעָם מְרַמְּזִין שֶׁהוּא בַּקְּלִפָּה כְּנֶגֶד הַתּוֹרָה כִּי ב' הִיא הַתְחָלַת הַתּוֹרָה, וְל' הִיא סוֹף הַתּוֹרָה, וְע' כְּנֶגֶד שִׁבְעִים פָּנִים, וּמ' כְּנֶגֶד אַרְבָּעִים יוֹם שֶׁנִּתְּנָה תּוֹרָה"( לקוטי מוהר"ן תורה לו, ב). ומצאתי רמז, כי מ' גימטריא גואל. כלומר לבסוף, בלק לא קבל מבלעם את מבוקשו, לכן קבל עליו בכעסו. כי למרות שבלעם רצה ראשית לקלל ולבלע את התורה, שניתנה ביום ה- מ', יצא לבסוף מברך את בנ"י. כי ה' הוא גואלם. מבין הברכות שברך בלעם לאחרית הימים היא הברכה: "הֶן עָם לְבָדָד יִשְׁכֹּן וּבַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב"(במדבר כג, ט) ומדוע לא יתחשב בגוים? מצאתי כי עָם לְבָדָד יִשְׁכֹּן זה אותיות עמל בדד כיש ן. המרמזים, שנולדנו לעמול בתורה ולהתבודד עם ה' בתפילה, ולבקש רחמים ממנו בכדי לזכות ממנו בכל היש. שזה מלוא ההנאה שרוצה ה' למלא אותנו לעתיד לבוא. כמו שהיה כשקבלנו את השפע, היא התורה, ביום ה-ן הוא יום החמישים לספירת העומר. ובעל הטורים כותב: לבדד ישכן בגימטריא בימי משיח. ומצאתי כי לבדד גימטריא גואל והצירוף לב דד, הם מרמזים כי בימי המשיח ישכן בינינו גואל עם ישראל. ויהפוך את מידת הדין למידת הרחמים, כמו שהדם האדום  שבלב הופך לחלב הלבן של דדי האם, המזינה את התינוק באהבה וברחמים.

בלעם ובלק היו ממש כעם העמלק הנלחם במצח נחושה בבנ"י ובבורא בעצמו למרות ההשגחה הנסית במדבר. בחבור תיבות בלק ו- בלעם יוצא בעמלק עליו כותב רבי נתן "וכל יצר מחשבות לבו רק' רע' כל' היום' סופי תיבות עמלק בבחינת "ראשית גויים עמלק ואחריתו עדי אבד"(לקוטי הלכות יורה דעה,הלכות סימני בהמה וחיה טהורה ,הלכה ד). כלומר בלעם מנבא את אובדן העמלק על ידי משיח ה' באחרית הימים, ויוצא מזה שהוא מנבא גם את אובדנו הרוחני שלו ושל בלק. אבל מתוך יצרו הרע לא נכנע ויעץ לבלק כי ה' שונא זימה. לכן שלח בלק את בנות מואב ומדיין לזנות עם ישראל, אשר החלו לעבוד עבודה זרה שלהם, עד שאפילו נשיא שבט שמעון זנה בפרהסיא עם בתו של בלק. ואז החלה מגיפה של בני שמעון עד שפנחס קנא לה': "וַיִּדְקֹר אֶת שְׁנֵיהֶם אֵת אִישׁ יִשְׂרָאֵל וְאֶת הָאִשָּׁה אֶל קֳבָתָהּ וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל"(במדבר כה, ח).

ובע"ה נזכה ללמוד מפנחס ולזכור כי מה שבא בצורה של קל וגם יפה זוהי בעצם הקליפה, ואז יש לקנא לה'. כי בעת מלחמות היצר יש בידינו הבחירה: לבחור בה' תמיד ולהדמות למדות ההשפעה שלו, "כִּי אָדָם לְעָמָל יוּלָּד"(איוב ה, ז), אמן כן יהי רצון.


יום רביעי, 17 ביוני 2020

מחלוקת לשם שמיים ומחלוקת שלא לשם שמיים

                            
 מחלוקת לשם שמיים
 ומחלוקת שלא לשם שמיים    

(יוסף בלו)



ועדיין עוד לא תם חודש סיון, אותיות נסוי, ובפרשה זו אנו עדים על נסיון של קרח "שהקנאה היתרה לשררה הוציאה אותו מן העולם שאין לך מידה מגונה ממידת הקנאה. כמו שאומר התנא בפרקי אבות: הקנאה והתאווה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם"(מעם לועז, קרח). כבודו של קרח נפגע כי היה ראש בית אב למשפחת הקהתי, אבל משה מינה במקומו את בן דודו אליצפן בן עוזיאל, שהיה האח הקטן מבין כל דודיו, להיות נשיא למשפחת הקהתי. לכן הייתה זו מחלוקת שלא לשם שמיים, כי אז ביקש קרח לחלוק על המינויים של משה רבינו בחשד שלכאורה הוא בודה הכל מלבו.

מצאתי רמז כי אכן החשד הוא רק לכאורה אותיות לך אור ה'. ולמי האור? למשה, כי פניו קרנו לאחר שהוריד את לוחות הברית מהר סיני והוא ראש לכל העם ולראשי כל נשיאי שבטי ישראל בזכות זה שהוציאם ממצרים. רמז נוסף: בתיבה קרח מסתתר הצרוף קח ר(יש), ומתרגום קח ראש, המלמד כי קרח רצה לקחת את המלכות של משה, אך מאחר שמשה כבר היה מלך, ביקש קרח להשיג לפחות את הכהונה בשבילו ובשביל כל שבט לוי. טענתו היא כי כולם ראויים לכהונה, כי "רב לכם כי כל העדה כולם קדושים ובתוכם ה' מדוע תתנשאו על קהל ה'" (במדבר טז,ג). כלומרקרח ועדתו הסיטו את העם כי למשה ואהרון אין יתרון של קדושה עליהם לאחר שהשכין ה' את שכינתו במשכן. קרח מסביר שלא כבודו מניע אותו אלא אהבתו את ה', אך למעשה אהבה זו של קרח אינה של אש, אלא של קרח קפוא. בתיבה קרח הצירופים חק קר, שהרי הלביש שקר בלבוש שכלי קר בטענה שהבורא הוא המלך היחידי של בנ"י, מה שיוצר מחלוקת על משה ואהרון שהם כופרים במלכות ה', מאחר שבכוחם מתנשאים על בנ"י בשרירות ליבם. בצורה זו קרח למעשה גם הטיל ספק באמונת חכמים של העם בצדיק, כמו לאחר שעברו בנ"י את ים סוף "ויאמינו בה' ובמשה עבדו"(שמות יד,לא).

על ענין המחלוקת כתבו חז"ל "כָּל מַחֲלוֹקֶת שֶׁהִיא לְשֵׁם שָׁמַיִם, סוֹפָהּ לְהִתְקַיֵּם. וְשֶׁאֵינָהּ לְשֵׁם שָׁמַיִם, אֵין סוֹפָהּ לְהִתְקַיֵּם. אֵיזוֹ הִיא מַחֲלוֹקֶת שֶׁהִיא לְשֵׁם שָׁמַיִם, זוֹ מַחֲלוֹקֶת הִלֵּל וְשַׁמַּאי. וְשֶׁאֵינָהּ לְשֵׁם שָׁמַיִם, זוֹ מַחֲלוֹקֶת קֹרַח וְכָל עֲדָתוֹ"(מסכת אבות ה,יז). כלומר מחלוקת הלל ושמאי הייתה לצורך ברור האמת, והם הוכיחו אהבה כי גם התחתנו ביניהם, לכן סופה של מחלוקת זו לא רק להתקיים אלא גם בתולדה. רבינו נחמן מברסלב כותב: "מחלקת שהוא לשם שמיים סופה להתקיים... היינו שבאמת היא אהבה... וזה סופה להתקיים, בחינת אהבה... וזה בחינת משה, כי משה הוא בחינת הדעת, שהוא בחינת מחלוקת לשם שמיים, ועל כן משה הוא ראשי-תיבות מ'חלוקת ש'מאי ה'לל, שהם בחינת מחלוקת לשם שמיים. ועל כן היה גאולת מצרים על ידי משה, כי עקר הגאולה על ידי הדעת כמו שכתוב (שמות טז) 'וידעתם כי ה' הוציא אתכם' (ויקרא כג), 'למען ידעו'" (לקוטי מוהר"ן חלק א נו, ח).

כלומר מאחר שלמשה רבינו, נביא הנביאים, היה חבור ודעת עליון לה' יותר מכל בנ"י יכול היה לאהוב ולרחם עליהם כאשר לא הבינו את דרכיו, ולכן יכול היה לגאול, לחבר ולהשלים ביניהם לבין הבורא. מחלוקת שלא לשם שמיים נובעת מתוך תחרות של כבוד של אלו החולקים על הצדיק, וסופה שלא להתקיים. לכן, נמצא במלה מחלוקת מצד אחד, את הצרוף לקח מות לו, כי אכן קרח לקח לו חלק במות עדתו - מחלוקת שלא לשם שמים. ומצד שני - מחלוקת לשם שמים, לקח לו תום ושלמות, כמו שמבקש ה', חי החיים, כי ישלימו אתו, באמצעות למוד תורתו ותורת משה עבדו, כמו שכתוב "כי לקח טוב נתתי לכם תורתי אל תעזובו"(משלי ד, ב).

אותיות המחלוקת מרמזותכי ניתן לתקן בתם ושלמות כשיש רצון בלב לתכלית למוד המח (ראשי תיבות: מצה חמץ) כיצד למצות את עצמנו למרות שלעתים יש החמצות. אך לאורם של לו הצדיקים בכל דור ודור, שיש לחפש ולבקש לפרש לנו הדרכים של התשובה בעת ריחוק מהבורא וק' ברכות שתקן דוד המלך משיח ה' בכל יום ויום, ניתן למחול לעצמנו ולזולת, ולקוות לטוב בעת מציאת נקודת הזכות בכל אחד ואחד מאתנו. 

אמן כן יהי רצון!!!

יום חמישי, 11 ביוני 2020

גאולת אחישנה לאור פרשת שלח לך


https://images.app.goo.gl/xhVngnrRzGEHyPiV6


פרשת השבוע היא פרשת שלח לך הפותחת בהצעה של ה' למשה לשלוח מרגלים לארץ כנען. ניתן לשער שספור הכסוי היה תחפושת של דמות התייר שהגיע רק לרגל ולטייל. אך למעשה, המטרה היא לתור, לאסוף וגם לחפש מידע על ארץ כנען. מה שיעזור לכבושה ע"י בני ישראל. כמו שכתוב: "שְׁלַח לְךָ אֲנָשִׁים וְיָתֻרוּ אֶת אֶרֶץ כְּנַעַן אֲשֶׁר אֲנִי נֹתֵן לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל"(במדבר יג, ב). רש"י מפרש: "למה נסמכה פרשת מרגלים לפרשת מרים? לפי שלקתה על עסקי דבה שדברה באחיה, ורשעים הללו ראו ולא לקחו מוסר". בעל הטורים מוסיף: "שלח לך אנשים. סופי תיבות חכם שיהיו חכמים וצדיקים". הנה כבר בראשית פרשת שלח לך מודיע לנו רש"י על שמה הנוסף, פרשת המרגלים. אשר לא למדו לקח מעונשה של מרים, שהוציאה דבה על משה אחיה. והם הוציאו שוב גם את "דִּבַּת הָאָרֶץ אֲשֶׁר תָּרוּ אֹתָהּ"(במדבר יג, לב). מצאתי רמז בשם הפרשה, כי שלח הן אותיות ל(מד) שח או חש, כלומר המטרה של ה' מהמרגלים היא שיהיו חכמים וצדיקים לחוש בכל חושיהם את ארץ האבות. ולשוח שיחות עם בוראם. בכדי שיעזור להם להתגבר על הזמן בו מוצאים חסרונות המהווים קשיים, אך דווקא אז, למצוא בקושי אתגר מקדם שלא להיפרד, אלא להתחבר עם הארץ. וכמו כן, שבפעולת וְיָתֻרוּ יזכרו את יתרו חותן משה, שנודע גם בשם חובב, שם זה יכול להזכיר לנו, כי לעתים יש לצאת החוצה לחברה ולחבב נקודה זכה בסביבה. בכדי לקנות חברים וחבורים. ככתוב: "והוי דן כל אדם לקו זכות". ובאותה צורה כך ניתן לקנות חבור לארץ ישראל. בצרוף ל(מד) חש ה' מלמד ומרמז לנו על רצונו לפעול את פעולת הגאולה בצורה מהירה והחלטית לא ב - "בעתה" אלא גאולה של ב-"אחישנה".

המרגלים יצאו לדרך: "וַיַּעֲלוּ בַנֶּגֶב וַיָּבֹא עַד חֶבְרוֹן"(במדבר יג, כב). כולם עלו לנגב אך רק אחד מהם בא ברצונו לחברון מלשון חבור. עליו כותב רש"י: "כלב לבדו הלך שם ונשתטח על קברי אבות, שלא יהא ניסת לחבריו להיות בעצתם" ומצאתי רמז בשם כלב בן יפנה אשר הפנה פנים מהמרגלים אל פני ה' ככתוב: "וַיֹּאמֶר עָלֹה נַעֲלֶה וְיָרַשְׁנוּ אֹתָהּ כִּי יָכוֹל נוּכַל לָהּ"(במדבר יג ל) רבי נתן תלמידו של רבי נחמן כותב על הסגולה המוכחת ש-"כֹּחַ קְדֻשַּׁת קִבְרֵי הַצַּדִּיקִים הַגְּדוֹלִים שֶׁזָּכוּ לְתַכְלִית שְׁלֵמוּת שְׁמִירַת הַבְּרִית שֶׁזָּכוּ לִלְמֹד וּלְלַמֵּד וְכוּ'. וְעַל-כֵּן כָּלֵב כְּשֶׁרָאָה שֶׁמִּתְגַּבְּרִים מְאֹד עֲצַת הַמְרַגְּלִים שֶׁרוֹצִים לִפְגֹּם בִּקְדֻשַּׁת אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל, עַל-כֵּן הָלַךְ וְנִשְׁתַּטַּח עַל קִבְרֵי אָבוֹת, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה וְעַל-יְדֵי זֶה זָכָה לְמַה שֶּׁזָּכָה...כִּי כְּשֶׁרוֹצִים לָבוֹא לְאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל שֶׁהִוא כְּלָלִיּוּת כָּל הַקְּדֻשּׁוֹת מִתְגַּבְּרִים וּמִשְׁתַּטְּחִים הַמְנִיעוֹת וְהָעִכּוּבִים ...עַד שֶׁרָאָה כָּלֵב שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְהַכְנִיעָם כִּי אִם עַל-יְדֵי כֹּחַ קִבְרֵי הַצַּדִּיקִים שֶׁהֵם קִבְרֵי הָאָבוֹת שֶׁהָלַךְ וְנִשְׁתַּטַּח עֲלֵיהֶם וְעַל-כֵּן כָּל קְרִיעַת יַם-סוּף הָיָה עַל-יְדֵי כֹּחַ אֲרוֹנוֹ שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק שֶׁהוּא בְּחִינַת קֶבֶר הַצַּדִּיק שֶׁעַל-יְדֵי זֶה הָיְתָה עִקַּר הַגְּאֻלָּה".(לקוטי הלכות בציעת הפת ה, מז). לכן כה חשוב להבין את כחם של הצדיקים לגאול אותנו בפרט וגם בכלל גם לאחר שנסתלקו ובאו למנוחתם.

לשמע דבת המרגלים "וַיֹּאמְרוּ כָּל הָעֵדָה לִרְגּוֹם אֹתָם בָּאֲבָנִים וּכְבוֹד ה' נִרְאָה בְּאֹהֶל מוֹעֵד אֶל כָּל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה עַד אָנָה יְנַאֲצֻנִי הָעָם הַזֶּה וְעַד אָנָה לֹא יַאֲמִינוּ בִי בְּכֹל הָאֹתוֹת אֲשֶׁר עָשִׂיתִי בְּקִרְבּוֹ"(במדבר יד, י-יא) אונקלוס מתרגם את יְנַאֲצֻנִי (אותיות אני נצי) בתיבה מְרַגְזִין (אותיות גם רזין וסודות). כי כאשר איש ישראלי מחזיק אצלו בפנים רגש כמו של נץ דורס הוא מרגיז ומכעיס לא רק את עצמו אלא גם את ה'. כי בכל נברא יש קדושה אלוקית. והסודות, הם אותם נאצים אותיות נאץ ים(גימטריא הגאולה). שהרי הם נסו להשמידנו, את העם הנבחר, צאן מרעיתו שבחרו ה'. אבל אז זכינו גם בראשית גאולתנו בעצמאות מדינתו היא מדינת ישראל.

ובע"ה נזכה לגאולה השלימה להקמת סוכת דוד הנופלת ומלכות לבנין בית המקדש ולקבוץ גלויות ולאהבה שאינה תלויה בדבר שתהא שורה בינינו תמיד.

אמן כן יהיה רצון!

יום שישי, 5 ביוני 2020

הדרך להשיג את רוח הקודש - פרשת בהעלותך

בסוד הלשון

הדרך להשיג את רוח הקודש 
(יוסף בלו)

פרשת השבוע הפרושה לפנינו היא פרשת בהעלותך ופותחת בפסוק :"דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאָמַרְתָּ אֵלָיו בְּהַעֲלֹתְךָ אֶת הַנֵּרֹת אֶל מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה יָאִירוּ שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת"(במדבר ח, ב) אונקלוס מתרגם את התבה "בְּהַעֲלֹתְךָ" בתבות "בִּזְמַן אַדְלָקוּתָךְ" המרמזים כי אהרון הכהן מצווה לעלות להדליק את שבעת נרות המנורה. רש"י מפרש את צורת הדלקת הנרות: "בהעלתך-על שם שהלהב עולה כתיב בהדלקתן לשון עלייה, שצריך להדליק עד שתהא השלהבת עולה מאליה" והמפרש ספורנו מוסיף:  "כשתדליק את שש הנרות: אל מול פני המנורה. שהוא הקנה האמצעי וזה כשתפנה שלהבת כל אחד מהששה נרות אל הקנה האמצעי אז: יאירו שבעת הנרות. כל השבעה יאירו וישפיעו אור עליון לישראל". יגעתי ומצאתי צרופים המאירים פנים נוספות בשם הפרשה: בהעלותך זה אותיות עלה בתוך כי איש הישראלי אשר עולה רוחנית בלמוד אורייתא, התורה, נמצא פנימי וכלול בתוך אור חכמת הבורא יתברך. כך גם אהרון הכהן שבעת שעלה להדליק את המנורה היה כלול בתוך אוהל מועד ואחר כך גם הכהן הגדול בתוך בית המקדש. ומדוע? כי התיבה בתוך זה אותיות "ב(י)ת כו" (גימטריא הויה) המרמז כי מי שהוא מתנשא רוחנית נמצא ככהן בבית ה' הוא בית המקדש. רמז נוסף בהעלתך אותיות "תעלה בך" וגם "תעלה כב" מתי שאיש ישראלי עולה להדליק את נשמתו כי "נר ה' נשמת אדם", אזי הלהב של הנשמה, מלשון התלהבות והרצון שבלבו הוא לדבוק בתורת ה' ואז עולים בפניו המאירים למצוא את ניצוצות אורם של כב אותיות הקודש ולכן גם מואר באור חכמת ה' שבתורתו הקדושה.

רבי נחמן מברסלב מוסיף לרש"י ולספורנו בלקוטי מוהר"ן (תורה כא):"יֵשׁ שֵׂכֶל שֶׁאָדָם מַשִּׂיג אוֹתוֹ עַל יְדֵי הַקְדָּמוֹת רַבּוֹת וְהַשֵּׂכֶל הַזֶּה מְכֻנֶּה בְּשֵׁם 'אָחוֹר' וְיֵשׁ שֵׂכֶל שֶׁבָּא לְאָדָם בְּלא שׁוּם הַקְדָּמָה אֶלָּא עַל יְדֵי שֶׁפַע אֱלקִי וְזֶה מְכֻנֶּה בְּשֵׁם 'קֶדֶם' בְּשֵׁם פָּנִים. וְהִתְלַהֲבוּת הַלֵּב נוֹלָד מֵחֲמַת תְּנוּעַת הַשֵּׂכֶל כִּי טֶבַע הַתְּנוּעוֹת שֶׁמּוֹלִיד חֹם וּלְפִי מְהִירוּת תְּנוּעוֹת הַשֵּׂכֶל כֵּן מוֹלִיד חֹם בַּלֵּב נִמְצָא עַל יְדֵי שֶׁפַע אֱלקִי שֶׁהַשֵּׂכֶל נִשְׁפָּע לָאָדָם בִּמְהִירוּת שֶׁאֵין צָרִיךְ לְהִשְׁתַּמֵּשׁ בְּשׁוּם הַקְדָּמָה עַל יְדֵי זאת הַמְּהִירוּת שַׁלְהֶבֶת הַלֵּב עוֹלָה תָּמִיד מֵאֵלֶיהָ" רבי נחמן מסביר אחר כך ששפע אלוקי זה רוח הקודש וזה שכל מקיף שמחיה השכל הפנימי במח הנברא. ושכל המקיף גדול כל כך "עד שאין המח יכול לסובלו". וכשנשפע המח ברוח הקודש זה יוצר את התנועה השכלית מחשבתית במח והיא מהירה ויוצרת חם במח ואז גם בלבבנו: ברצון, בדמיון וברגש הנברא. ואז אין צורך בהקדמות של למוד כי על ידי רוח הקודש ההתלהבות בלב היא טבעית וזה מה שמלבה תמיד את השלהבת לדבוק בבורא יתברך.

ואיך ניתן להשיג את רוח הקודש? רבי נחמן מסביר: "שיקדש את פיו וחוטמו ועיניו ואוזניו והן הן מאירין לו שפע אלוקי". שבעת האברים הם כלים לחושים ואלו בראש האדם, והם כנגד שבעת נרות המנורה, "ופני המנורה הינו שפע אלוקי". וכך מדריך אותנו רבי נחמן: פה - "שישמור את עצמו מלהוציא שקר". חוטם - "יראת שמיים". אוזניים - לשמוע דברי חכמים "ויהיה לו אמונת חכמים". עיניים - "ויעצים עיניו מראות רע" ומסכם רבי נחמן: "כי הן הן המעוררין את שפע אלוקי הנ"ל לבוא כי הפה החוטם העיניים והאוזניים, תלויים במח, והן מעוררין את המח שיהיה בבחינת קדם, בבחינת פנים" כלומר לזכות ברוח הקודש.

בסוף הפרשה מתפלל משה רבינו לרפואת אחותו ורבי נחמן מגלה (תורה קעד) "כְּשֶׁהַדִּינִין, חַס וְשָׁלוֹם, גּוֹבְרִים עַל הָאָדָם אֵין לְהַמִּתְפַּלֵּל עֲבוּרוֹ לְהַזְכִּיר שְׁמוֹ שֶׁלּא יִתְגַּבְּרוּ הַדִּינִין, חַס וְשָׁלוֹם... וְזֶהוּ כְּשֶׁהִתְפַּלֵּל משֶׁה רַבֵּנוּ,. עָלָיו הַשָּׁלוֹם, עַל מִרְיָם לא הִזְכִּיר שְׁמָהּ רַק אָמַר סְתָם "אֵל נָא רְפָא נָא לָהּ". וְאַף עַל פִּי כֵן הֶעֱלִים שְׁמָהּ בְּרֶמֶז נִפְלָא בְּתוֹך תְּפִילָּתוֹ נָא רְפָא בְּגִימַטְרִיָּא מִרְיָם יוֹכֶבֶד מְכוּוָן מַמָּשׁ הַיְנוּ שֵׁם הַחוֹלָה וְשֵׁם אִמָּהּ שֶׁצָּרִיך לְהַזְכִּיר עַל הַחוֹלֶה כְּשֶׁמִּתְפַּלְּלִין עָלָיו אַך לא רָצָה לְהַזְכִּיר בְּפֵרוּשׁ כַּנַּ"ל". זכינו בעצה מעולה כדאי לזכורה ולקיימה.

בע"ה שנזכה לתקן חושינו בכדי להשיג את פני המנורה היא רוח הקודש ושלהבת לבנו תעלה תמיד אמן כן יהי רצון.


יום שלישי, 2 ביוני 2020

שיר אהבה - הייסורים המתוקים שבהבלים

אם אתם בהתחלה או שומרים על כללי נגיעה, אפשר שתחוו את החויה הבאה.
שבוע שחרשתי על הניגון המרגיע והגיטרות.
אני מדקלם את המילים וברקע הנעימה שאני כה אוהב.
איזה כיף זה לאהוב ולהיות נאהב, נכון?




אֶת נוֹגַעַת בִּי
נוֹגַעַת בְּקוֹלֵךְ
וְזֶה מַדְהִים

וּלְעִתִּים
מִתְנַהֵג כְּגִבּוֹר
וְסוֹבֵל הֲבָלִים
כִּי אֵלֶּה הַחַיִּים
וְזֶה מָה שה'
לָנוּ מְזַמֵּן

יִסּוּרִים מְתוּקִים

נְגִיעָה בַּלֵּב
הִיא אַהֲבָה
שֶׁבֵּין שְׁנֵי שִׂיאִים
גַ'אֲוָה וַעֲ'נָוָהּ
אֲבָל יֵשׁ לָדַעַת אֵיךְ לג"עת

וּלְעִתִּים הֶבֶל שֶׁל אוֹהֵב
עָלוּל לִהְיוֹת כּוֹאֵב
שָׁם זֶה נוֹגֵעַ
לְעִתִּים זֶה פּוֹגֵעַ
בָּרֶגֶשׁ
בַּלֵּב

אֲבָל הָרֶגֶשׁ חוֹלֵף
כְּמוֹ עוֹנוֹת הַשָּׁנָה
אֲבָל בְּשֵׂכֶל כָּל רֹאשׁ הַשָּׁנָה
הֵבַנְתִּי אֶת הֶחָבֵר שֶׁלִּמֵּד אוֹתִי אֶת הָאִמְרָה:
אָז לֹא אָהַבְתִּי אוֹתְךָ, רַק הַשָּׁנָה

וְאַתְּ בִּשְׁבִילִי כַּשּׁוֹשַׁנָּה
מֻקֶּפֶת בַּקּוֹצִים
וּכְשֶׁאֲנִי מִתְקָרֵב לְהָרִיחַ 
הֵם אוֹתִי דּוֹקְרִים

אֲבָל זֶה לְטוֹבָתִי
כִּי הַיִּסּוּרִים הֵם מְתוּקִים
כַּנִּרְאֶה הַחֵלֶק שֶׁל הַקִּרְבָה וְהִתְיַסְּרוּת
הִיא כְּנִיעָה וְהִתְמַסְּרוּת

וְזֶה מוּסָר וְלֶקַח כֹּה מָתוֹק
הַחֵלֶק שֶׁלֹּא חוֹוִים בִּבְדִידוּת

לָכֵן הַכֹּל רַק לְטוֹבָתִי
יְחִידָתִי
כִּי הֶאָרַת הַיָּרֵחַ מִשְׁתַּנָּה
שְׁחֹרָה אוֹ לְבָנָה
אֲבָל תָּמִיד הִיא נָאוָה
יְרוּשַׁלְמִית כְּזֹאת
יָפֶה בָּרָה
וִיחִידָה
 הִיא ___

וּבִזְכוּתֵךְ אֲנִי לָמֵד
דָּבָר עָמֹק וְנוֹרָא
לְאַחַר 44 שָׁנָה
תּוֹדָה עַל הַמַּתָּנָה
שָׁוָה הִיא הַהַמְתָּנָה

אֶת נוֹגַעַת בִּי
נוֹגַעַת בְּקוֹלֵךְ
וְזֶה מַדְהִים...

שֶׁלָּךְ ___

יום חמישי, 28 במאי 2020

בסוד הלשון לאור חג מתן תורה

בסוד הלשון
(יוסף בלו)

פרשת נשא לאור חג מתן תורה

פרשת השבוע צמודה לחג השבועות והיא פרשת נשא מלשון נשואין, שהרי ו' בסיון הוא יום הנשואין בין ה' לעמו ישראל. בתאריך זה חגגנו וחוגגים כל שנה את 'חג מתן תורה', שהרי מפי ה' הוא נותן לנו את עשרת הדברות, אשר חקוקות בשתי לוחות הברית. וכל לוח הוא רבוע ואורך כל צלע הרבוע הוא וו טפחים כנגד התאריך ו' בסיון. החודש סיון הן אותיות נסוי והחדוש שבכל שנה, כי הבורא נותן את תורתו מחדש, כמו יש מאין, לעמו ישראל. תורה גימטריא ר"ת[ראשי תיבות] א"י[ארץ ישראל] שכן תכלית התורה שעם ישראל ישמור על מצוותיה בחברה שגם מקימה מלכות.

למעשה ביום החמישים לאחר תום ספירת העומר, הן שבע השבועות מיום יציאת מצרים הוא חג הפסח, המהווה את יום הארוסין בין ה' לעמו ישראל. החתן והכלה מתקדשים ומחדשים השבועה ביניהם לנאמנות. לכן, נקרא 'חג מתן תורה' גם 'חג השבועות' מלשון שבועה "האחת, שה' נשבע כי לא יחליף את העם הנבחר. והשניה, שעל עם ישראל להיות נאמן ולא להחליף את האל האחד באל אחר"(טור ברקת). יגעתי ומצאתי רמז, כי התיבה שבועות, הן אותיות ע' בושות. מאחר שעל כל אומה ואומה מבין שבעים האומות להתבייש, כי לא הסכימו להצעת ה' לקבל את התורה עליהם. ובע"ה יחזרו שבעים אומות העולם בדרכי תשובה ובקיום שבעת מצוות בני נח, להאמין באמונה שלמה בבורא עולם, אשר מעולם לא חזר בו משבועתו להיות מלך של עם ישראל.

רמז נוסף מצאתי, המחבר בין פרשת נשא לבין חג מתן התורה, כי התיבה נשא הן אותיות אש נ'. שהרי ביום ה-נ' הוא יום החמישים, נתנה האש היא התורה, ממלך מלכי המלכים. כמו שכותב רבי נחמן מברסלב: "וְהַתּוֹרָה נִקְרֵאת אֵשׁ, שֶׁמִּשָּׁם הַמַּלְכוּתּ כמוֹ שֶׁכָּתוּב: הֲלוֹא כּה דְבָרִי כָּאֵש"(לקוטי מוהר"ן ד,ו). מאחר שתכונת האש להאיר, התורה מסוגלת להורות ולהאיר הדרכים לדבוק ולכוון אותנו מעלה לבורא, מלך מלכי המלכים. לכן, משה רבינו וצדיקי הדור אשר דבוקים באש התורה מסוגלים גם לכך. קל וחומר, צאצאי אהרון הצדיק, אלו הכהנים, אשר זכו לנשוא כפים ולברך באהבה את בנ"י: "יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ, יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָ יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וַאֲנִי אֲבָרֲכֵם"(במדבר ו,כב-כז).

רבי נחמן מברסלב כותב: "כִּי צַדִּיק הַדּוֹר נִקְרָא אֵם עַל שֵׁם שֶׁהוּא מֵינִיק לְיִשְׂרָאֵל בְּאוֹר תּוֹרָתוֹ וְהַתּוֹרָה נִקְרֵאת חָלָב כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: דְּבַשׁ וְחָלָב תַּחַת לְשׁוֹנֵךְ"(לקוטי מוהר"ן ד,ו). חלב בגימטריא מ', ארבעים וגם גואל. ומאחר שחלב-אם הוא לתינוק, המה מרמזים כי בעת קטנות מוחין של ישראל עליהם לתקן ולבקש את הצדיק יסוד עולם כמו שהשתוקקו ארבעים ימים לשובו של משה רבינו גואלם עם תורת ה', בכדי לפרש להם את הדרכים לשוב לזכות לגדלות מוחין, דעת וחבור לבוראם. לכן נוהגים בחג מתן תורה לאכול מאכלי חלב ודבש, גם כי בזאת מבורכת ארץ ישראל "וארד להצילו מיד מצרים ולהעלתו מן הארץ ההוא אל ארץ טובה ורחבה אל ארץ זבת חלב ודבש"(שמות ג', ח). ידוע כי ארץ היא מלשון לרצות ורצון, כלומר סגולת רצון ישראל הוא להיטיב ברוחב לב ולהשפיע כמו הבורא הטוב והמיטיב בעצמו. התיבה דבש מחזקת זאת, כי דב"ש הן ראשי תיבות שם בן ד', שם זה הוא השם הויה הקדוש בן ארבע האותיות: י-ק-ו-ק. וכמו שמדבורה, שהיא שרץ טמא יוצא דבש טהור, כך בהסתרה שבתוך הסתרה יצא משיח ה', דוד המלך, צאצא של בועז הצדיק ורות המואביה שהתגיירה. בת לעם מואב, שנולד מגילוי עריות בין בנות לוט לאביהם, אחינו של אברהם אבינו. כך למעשה אוחד מחדש מחנה לוט למחנה החסד של אברהם אבינו שהתגשם למעשה בעת בניינה של מלכות דוד המלך.

ו' בסיון הוא גם יום הולדתו והסתלקותו של דוד המלך, מי שכתב את ספר התהלים בו כל ישראלי יכול למצוא ולתקן דרך תשובה חדשה אל ה'. כותב רבי נחמן מברסלב על בחינת המלכות שבכל ישראלי "אשריך ארץ שמלכך בן חורין, שהמלכות יהיה אצלך בן חורין לבלי להשתמש בו להנאתך"(לקוטי מוהר"ן נו,ב).

אז בע"ה, כשנתקן את המלכות תקון שלם לעבוד את ה' בצורה של להשפיע מבלי כוונה לקבל לעצמנו, אז תתגשם הנבואה כי "בַּיּוֹם הַהוּא, אָקִים אֶת-סֻכַּת דָּוִיד הַנֹּפֶלֶת"(עמוס ט), אמן כן יהי רצון.



 


יום רביעי, 6 במאי 2020

סוד מפלס הכנרת זה מדד לזמן הגאולה

אמר הרב דב קוק בן שושנה הצדיק מטבריה שיזכה לרפואה שלימה במהרה, לפני מספר שנים, כי סימן שמלך המשיח יתגלה כשהכנרת תתמלא.



להלן הסיבה מדוע?
הבחנתי היום בידיעה הבאה


כלומר מפלס הכנרת המלאה היא בקירוב

209+11-=198-=צחק

והגאולה היא בסימן הגבורה של יצחק גם ידוע שהגאולה היא בסימן האות ץ מהאותיות המסימות את המילים והן אותיות מנצפך. ובע"ה כשנזכה לגאולה נשמח ונצחק.

ידוע כי האות י בשם י-ה-ו-ה היא ספירת חוכמה ויש לה קוץ והיא ספירת הכתר.
בצירוף י לצחק נקבל את יצחק שזה בעצם עומק של 208 מטר.
כלומר חסר עוד 91 מ"מ שהכנרת תתתמלא ותגיע לעומק של 208 מטרים.

91=אמן וגם חבור של י-ה-ו-ה עם א-ד-נ-י

אז בע"ה אם נאמין בגאולה ונתחזק ברוח ובכוח באמירת אמן ונתעורר מהשגרה המרדימה ונייחד את הקב"ה עם השכינה.
כאשר נקשט את השכינה בללמוד וללמד תורה להתחזק במצוות ומעשים טובים יהיה יחוד בין הקב"ה והשכינה ונזכה לגאולה השלימה.

הכנרת התמלאה החורף במטרים וחצתה את העומק של 220 מטר שהוא מתחת לכנרת מלאה בקירוב ל - 22 ס"מ.

220=כתר

ובזמן זה חווינו גם את נגיף הכתר שזה תרגום העברי לשם הנגיף בספרדית.

נראה כי מתי שהכנרת עולה מעומק הכתר נזכה לגילוי מלך המשיח שיגלה לעולם את מלכות הקב"ה בשמיים ובארץ וכי אין עוד מלבדו.

רמז נוסף:

"כנרת" אותיות "כתר נ" גימטריא "כתר הגאולה"

לכן שבע"ה תתמלא מעומק הכתר לעומק צחק
נזכה לגילוי מלך המשיח אז תתגשם נבואת הרב דב קוק בן שושנה שה' ישלח לו רפואה שלימה במהרה אמן.

איך כתר מרמז על שנת התשף המסוגלת לגאולה?
ת של כתר זה 20*20=400=ת
ואנחנו בשנת 2020 למינינם

רכ=220
הגאולה לפי הזוהר צריכה להתגשם לפני הסוף של שנת 6000 לבריאת העולם
6000-220=5780 שהיא שנת ה'תש"ף המסוגלת לגאולה.

מדד מפלס הכנרת הוא מדד הגאולה של עם ישראל והעולם!









יום שני, 27 באפריל 2020

הסיבה לאתגר בשנת ה-73 לעצמאות ישראל

קראתי כתבה מענינת שעל פי ההיסתוריה ממלכה מאוחדת ועצמאית של עם ישראל החזיקה מעמד רק 73 שנים בארץ ישראל והתפרקה בשל מלחמת אחים.
הקליקו לכתבה

ולהלן הסיבה,
יש משהו מיוחד במספר 73 בגימטריא עג או ג"ע.
בכדי להשיג שלום בית צריך לדעת לגעת בלב של השני, האיש באישה בבן או בבת. כל אחד מבני המשפחה צריך לדעת איך לגעת.

ג"ע זה ראשי תיבות ג'אוה ע'נוה ודווקא בשנה הזו יש קצוניות בין הגאים לבין הענווים ורואים את המוחצנות הזאת בתקשורת וברחובות את השנאה הנובעת מגאוה מסריחה מלשון חסרון.

אם רוצים שלום בית צריך לוותר על הגאוה בענוה נעלה ועדינה.
גאוה זה ברשות הרבים.
גאוה זה אותיות האגו או האני.
האגו זה למעשה התאוה כשרוצים להשפיע או לקבל לא במידה המדויקת ושהיא חורגת מהגבול.
התקון של האגו או התאוה זה למדוד מה המידה המדויקת לנו רק על ההכרח.

רק כך שיודעים לגעת
ראשי תיבות ג"ע הופכות להיות ג'ן ע'דן.

ומה זה ג"ן ג'ברים נ'שים זה המרחב.
עדן זה גם אותיות נדע
לכן צריך לדעת להתחבר בעדינות ברגישות 
לדעת לגעת... כנ"ל.

עתה 
נבדוק הספרות 73:
זה יוצא המילה זג מלשון זוגיות.
מכפלה עוצמתית,
7*3=21
ז*ג=כ"א
שזה ראשי תיבות כ'תר א'דם וגם כ'ל א'חד

חיבור זוגי מביא לשלמות להיות עשר עגול!
7+3=10
ז+ג=י(ספירת חכמה וספירת כתר שזה קוצו של האות יוד)

חסרון זוגי אין הארה של הזוג לסביבה לדוגמה מתח וחוסר יציבות בזוגיות.
7-3=4
ג-ז=ד(דלית מגרמא כלום, מלמד על הארת הירח המשתנה ושאין לה הארה מעצמה אלא הכל מהשמש לעתיד לבוא גם הירח תאיר ואז יהיה בטול לזמן)

אותיות י של חיבור
ו - ד של חסור יוצא

יד גימטריא דוד

זה המשבר של שנת ה-73 כל אחד חושב שהוא ראוי להיות מלך ואז מתחילה מלחמת אחים. אבל מלך אמיתי הוא רק כמו דוד המלך עליו השלום.
ורק מי שהשיג כתר אדם יכול לתקן ולצלוח את שנת 73. הכוונה היא למלך המשיח שיתגלה בע"ה בקרוב.
כי אדם=מה=לב אחד=גאולה=הגואל
מי שזוכה לכתר אדם זוכה להשיג את המהות. לגאול את העולם, להרגיש מיוחדים אבל מאוחדים כי ה' הוא המפעים את פעימות ליבנו.

ואנחנו בעצם משפחה אחת!







יום חמישי, 16 באפריל 2020

נגון תהלים בזמן אשפוז קורונה א' תל השומר

תוצאת בדיקה לנגיף covid19 וחום של 39.5 הביאו אותי להתאשפז בשיבא תל השומר במצב בינוני.

לשמחתי בזכות הקב"ה הצוות המסור אחי ששלח לי פירות קינמון וג'ינגר ושום לאחר שבוע במצב קל ויציב הגעתי למלונית בקבוץ לביא.

ביום שישי יז' בניסן ממש לפני כניסת שבת עשיתי פתיחה בספר תהלים עם פירוש של הרב יוסף חיים הבן איש חי זצ"ל ויצא פרק מ'. קבלתי השראה ויצא נגון שהחיה אותי מאוד. מקוה שיחיה גם אתכם.
אני לא זמר מקצועי והקול שלי היה חלש.
בכל אופן כל כך התרגשתי שהלחן החיה גם מאושפזים שאיבדו כבר תקוה, כל מי שמעונין לבצע את הלחן בצורה מקצועית אשמח מאד.
למען זכוי רבים.










יום חמישי, 12 במרץ 2020

איך להשיג גאולה ברחמים?


צריכים לחגוג כל היהודים את פסח בארץ ישראל!

הסרט איך להביא גאולה ברחמים:
1.סרט 1 הקליקו
2.סרט 2 הקליקו
ועוד סרט עם הרב רביד נגר:

והוירוס הקורונה מתרגום כתר: זו כבר מגיפה, יש בידוד בכל העולם, הכלכלה בקריסה הבורסה בשפל. זה החיסרון אבל יש דיוק וניתן להפוך אותו ליתרון. כדאי ליהודים המבודדים בחול לקנות דיל ולצאת לטיול בא"י. הם יכנסו לבידוד בארץ אבל יחגגו את פסח באיחוד ונזכה לגאולה ברחמים, גם הגויים יראו בעין טובה שיהודים מתאחדים לברך את כל אומות העולם ויעודדו לממש את הרעיון בע"ה כי היהודים בני המלך שזכו לעשרה כתרים: כתר כהונה, כתר בכורה, כתר תפילין של ראש ויד, כתר מלכות, כתר משיח בן דוד, כתר שם טוב וכתר משיח בן יוסף, מלכות פה וכתר תורה.

הוכחה לעשרה כתרים פשוט הקליקו
גם בסרט הבא:
איך להשיג גאולה ברחמים
https://drive.google.com/open?id=1vTOyB-89LOeSyRRz413bDBqhjgFDLeo_

ובני מלכים מממשים את ייעודם ולאחר אלפי שנים מוקירים תודה לאומות העולם. המימוש הוא למעשה חזון מדינת ישראל. הרעיון הוא לחגוג את פסח מינימום שלושה ימים. זה רק טיול של פסח ואפשר לחזור לגולה מי שירצה, לא צריך למכור הכל כי זה רק טיול. עצם הנוכחות של היהודים תביא ברכה לעולם בע"ה. נזכה לאחדות לשמחה להוקיר תודה ושגשוג כלכלי.
זה סטארטאפ אסטרטגי. בע"ה יחוקק חוק בכנסת שיאחד את כולנו בענין של לעלות יהודים למדינת ישראל. ואם לא יש באפשרות ראש הממשלה בנימין נתניהו לממש זאת, ואם הוא בעניין אז גם הנשיא דונאלד טראמפ יהיה בעניין. ואם רק הנשיא האמריקאי בעניין הוא יעודד את ראש ממשלת ישראל להיות בעניין.

מאחר שמדינות העולם וישראל נכון לעכשיו בהסגר ויש מצב חירום, המביא לבידוד וצימצום חברתי, אפשר להפוך את הדין לקצת יותר מתוק. שורש חירום בצירוף שונה הוא רחם, כלומר אפשר לנצל את המצב ולעלות כל יהודי שמעוניין לחגוג את חג הפסח בארץ ישראל מרצונו החופשי. ומעבר לזה לעלות את כל היהודים לארץ ישראל לאחר מהלך זה תהיה שמחה גדולה והרוב יישארו בארץ. יש הזדמנות היסטורית שעם ישראל יכול להוכיח כי הוא מוסר נפש על חבריו הלא יהודים ובעצם המאמץ לממש זאת. בצורה זו נזכה לכתר שם טוב וכתר שם טוב עולה על כולם!!!

מעבר לזאת לענין כתר משיח בן יוסף וכתר משיח בן דוד. יוסף ודוד היו מבודדים חברתית ועשו עליהם חרם. ובמצב החירום הבין לאומי והבידוד החברתי שחווים יהודים ולא יהודים כולנו הופכים מבחינה רוחנית להיות למעשה בחינה של משיח בן יוסף ומשיח בן דוד המוחרמים והמתבודדים. יוסף היה בבור המצרי ומה שעזר לו זה אמונה בה' ולצאת מהבור זה שמו שהלך לפניו. שר פרעה הודיע לפרעה שיוסף פותר חלומות ובזכות זה יצא מהבור והפך להיות מלך בגולה. ואילו דוד המלך מלך על ישראל בארץ המובטחת בציון ובירושלים והכין הכל לקראת בנין בית המקדש. בכדי שנזכה לגאולה ברחמים יהודים צריכים להבין בתקופת הבידוד והחרם החברתי להחזיק באמונה בה' והדבר החשוב ביותר הוא כתר שם טוב. אם יהודים ימסרו נפשם לעלות לארץ ישראל לברך את העולם שם הטוב ילך לפנינו ובעצם זה למעשה מימוש של בחינת משיח בן דוד כי הוא מלך המולך בארץ המובטחת ולא בגולה. זה רצון ה' לממש את מלכות בית דוד שכל יהודי יעלה לארץ ישראל ויזכה לכתר משיח בן דוד. עכשיו שהשמיים חסומים רק מנהיג כמו בנימין נתניהו ונשיא טראמפ יכולים לממש את זה. אבל כל יהודי ולא יהודי צריכים לעודד את המימוש הייעוד של עם ישראל בהזדמנות ההיסטורית הזאת.
אמן כן יהי רצון!

לענין כתר מלכות פה תורה שבעל פה וגם ענין שיח ודיבור.
הבידוד החברתי וההנהגות החדשות אסור ללחוץ ידיים והיום מנשקים בנגיעת מרפק ומדוע?
מרפק אותיות רק מ"פ או רק מ'לכות פ'ה
אז תכוונו על זה.

אני עשיתי את ההשתדלות שלי ואמשיך להוסיף אבל עכשיו הכדור בידיים שלכם יהודים ולא יהודים, כולנו שותפים לחברת הזנק או סטארטאפ שתשנה בע"ה את כל העולם.
המהות זה גאולה ברחמים ואני מציע את האיך להשיג זאת.
אני אשמח אם תעלו את הרעיון למודעות ולשיח הציבורי, שיגיע בע"ה לקודקודים בארץ ובעולם.
בע"ה נעשה ונצליח ויתקיים פרק קכו בתהלים:

תהילים פרק קכו




תהילים פרק קכו


א  שִׁיר, הַמַּעֲלוֹת:
בְּשׁוּב יְהוָה, אֶת-שִׁיבַת צִיּוֹן--    הָיִינוּ, כְּחֹלְמִים.
ב  אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק, פִּינוּ--    וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה:
אָז, יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם--    הִגְדִּיל יְהוָה, לַעֲשׂוֹת עִם-אֵלֶּה.
ג  הִגְדִּיל יְהוָה, לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ--    הָיִינוּ שְׂמֵחִים.
ד  שׁוּבָה יְהוָה, אֶת-שבותנו (שְׁבִיתֵנוּ)--    כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב.
ה  הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה--    בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ.
ו  הָלוֹךְ יֵלֵךְ, וּבָכֹה--    נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ-הַזָּרַע:
בֹּא-יָבֹא בְרִנָּה--    נֹשֵׂא, אֲלֻמֹּתָיו.





פתחתי גם אימייל יעודי:
jewishcoronantivirus@gmail.com
תכתבו לי.

פוסט אחרון

ה׳תשפ״ז סוד פלאי ומהו החומר האפל?

המספר 666 הוא המבטא חומר יסודי בסיסי, אך אנחנו חיים במציאות הדמיונית של החומר, שהרי רובו ריק. ספירת היסוד היא ספירה שישית והיא מיוחסת ליוסף ...