יום חמישי, 5 ביולי 2018

סוד הר הגעש אגונג באלי אינדונזיה בסימן הגאולה

מהו סוד הר געש מתפרץ?
למה דווקא באגונג באלי אינדונזיה?
ועל פי הרמז שבמציאות מה יש לתקן?

התפרץ הר געש עצום בבאלי, וה' מרמז לנו בחסדיו באמצעות המציאות מה על היהודי לתקן, בכדי להיזהר ולמנוע גם בעולמו ייסורים. 

אז חשבתי על כך, יגעתי, וזה מה שמצאתי...

"הר געש" על פי רמז בגימטריא יוצא "הר עב אש" שכן בהתפרצות הר געש יוצאים עבים ועננים וולקנים וכמו כן, אש של לבה ממעבה האדמה.

וכמו כן, ה"ר [ראשי תיבות ראש השנה], עב [גימטריא חסד ו- 72: סך כל הצדיקים בארץ ובחו"ל] אש [צירוף אותיות שא מלשון תפילה].

על כן, כאשר הר געש מתפרץ בכל נקודה בעולם יש לתקן דרכי תשובה כמו לפני יום הדין בראש השנה, באמצעות מעשי חסד והדבקות במידות הצדיקים השתולים בכל דור ודור, ובאמצעות תפילה לה' לביטול גזירת הדין ברחמים. 

ולמה דווקא בבאלי

על פי רמז, "באלי" אותיות "אל בי" וגם "בא לי", המרמזים: מצד אחד על מה שבא לי בחיים זה רצון העצמי לקבל חומר: כאן ועכשיו. ומצד שני להבין כי הנהגתו של האל היא גם של חסד והשפעה אשר קיימת בי, ומה שיש לתקן זה לא לבטל את הרצון לקבל כמו נזירי המזרח אלא דווקא להשתמש בחומר הוא הרצון לקבל בעל מנת ליצור צורה של השפעה וחסד. כי מי שרצונו הוא כזה הוא כצינור מוליך שאינו גורע או מוסיף מעצמו זה מלמד על שפלות וענוה, כמו משה רבינו העניו מכל אדם.

למה דווקא בהר הגעש אגונג?

על פי רמז, "אגונג" אותיות "גן אגו" מה שמרמז כנ"ל, כי מה שמתפרץ בעולם וטבוע בו כמו הגנים שבגוף, הוא האגו - שהוא הרצון לקבל תענוג ברשות היחיד. המרחב הפרטי כבר נהיה חשוב יותר מהמרחב המשותף הזוגי הקהילתי. התיקון הוא לבחור בהנאה ממצוות ולא מעבירות כי מצוות בין אדם לבוראו וגם מצוות בין אדם לחברו הופכים את הפרטים להיות מאוחדים, אחדות המשמרת את המיוחד בכל אחד ולא מבטלת אותו.

למה דווקא באינדונזיה?

על פי רמז,
"אינדונזיה" גימטריא "או דין ז"ן [ר"ת זכר נקבה] גאוה / האגו".

מה שמרמזים על הכאב והצער של ה' בעת דינים השורים בזוגיות בין הזכר שהוא הכלל המשפיע לבין הנקבה שהיא הכלל המקבל. אין מדובר רק באיש ובאישה גשמיים, כי גם האישה משפיעה כמו שהגבר מקבל ממנה, אלא מדובר על יחסים של השפעה וקבלה בין ישויות שונות כמו יחסים בין מדינות או קהילות עם אינטרסים שונים שסוחרים בהם, כי בוחרים בגאוה. התיקון הוא שאם זוכים לרמה של תענוג ברשות הרבים והרגשה של התנשאות יש להימנע מלהגיע למחשבה של גאוה, שהיא שורש לכל המידות הרעות. ולבחור למתן את הרגשת ההתנשאות בשפלות מה שמביא למידה של ענוה שהיא שורש לכל המידות הטובות. מציאת הנקודה הטובה בשני עוזר למתן את הרגשת ההתנשאות במעט שפלות.

שנזכה לכך אמן כן יהי רצון!!!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסט אחרון

סוד מלחמת גוג ומגוג (יוסף בלו)

 אז מה זה מלחמת גוג ומגוג בשבילי, יוסף בלו? https://sod1820.co.il/סוד-מלחמת-גוג-ומגוג-אנו-בפתחה-של-מלחמה/ גו״ג זה ראשי תיבות ג׳ם ו׳גם ומגו״ג...