יום רביעי, 1 באוגוסט 2018

ליקוי הירח בסימן הגאולה

אז מדוע ליקוי הירח האחרון הוא בסימן של גאולה?


אז מה בעצם קרה בלילה הראשון לאחר ט"ו באב(חג האהבה)? היה ליקוי ירח. כלומר כדור הארץ הסתיר את הארת השמש, לכן היה חסרון בהארת הירח מן השמש, היא הוסתרה מאתנו, אך ההארה שלה הפכה להיות בצבע אדום, כי הייתה מוארת מאור החוזר שמהאטמוספירה של כדור הארץ, לאורך זמן של 103 דקות, ולבסוף חזרה השמש להאיר את הירח. אף על פי שבתלמוד כתוב כי ליקוי ירח לא מבשר טובות ליהודים, כי הירח מרמזת על מלכות בית דוד וכשיש ליקוי ירח יש חסרון.  אבל דווקא מצאתי רמזים של גאולה, ומה עלינו לתקן בכדי לזכות לגאולה.

רמז ראשון, מילה נרדפת למילה "ליקוי" היא "לוט", כאשר קוראים למישהו שהוא לוט בערפל, מתכוונים כי הארה ממנו נסתרת ובהיחבא מהם. ומי היה "לוט"? שמו של אחינו של אברהם אבינו, אשר מחנהו נפרד ממחנה דודו. ולאחר שניצל עם שתי בנותיו מחורבן סדום, חששו הבנות כי הם השלושה האחרונים ששרדו מכל האנושות, לכן לשם קדושת החיים יצאו מייחוד עם אביהם שני בנים שלימים הפכו להיות העמים: מואב ועמון. כלומר מתוך ההסתרה של גילוי העריות בפשט הייתה כוונה פנימית בסוד והוא קדושת החיים. לכן מתוך מואב יצאה לימים הארה גדולה והיא רות המואבייה, אשר לימים התגיירה ומייחוד של רות עם בועז משבט יהודה יצא לימים המשיח דוד המלך, ובע"ה שיתגלה לנו בקרוב מלך המשיח, הוא משיח בן דוד.

רמז שני, אורך ליקוי הירח היה 103 דקות ניתן למצוא מחיבור הספרות את המספר 13 או י"ג מדות הרחמים של הקב"ה. וכמו כן, 13 יוצא בגימטריא אהבה וגם אחד. מה שמלמד על רחמי ה' לאורך כל הליקוי ירח, שהיהודים צריכים להבין שלמרות הדינים, ה' האחד אוהב אותנו כאב את בנו, ומצד שני להזהיר את כל מי שנלחם בעם היהודי שהוא שליחו של ה', ומי שנלחם ביהודי נלחם ומורד במלכות ה' בעצמו.

רמז שלישי, צבע הארת הירח היה אדום. שורש של המילה אדום הוא אדם. על התיבה אדם ניתן ללמוד רבות על הגאולה. על פי "הבן איש חי" הרב יוסף חיים זצ"ל ישנה גימטריא ואני קורא לה גימטריא של גאולה והיא: 45=מה=אדם=לב אחד=גאולה וגם מצאתי כי,
45=סכום של 13(מדות הרחמים של ה') עם 10(הספירות הן הנהגות ה') עם 22(אותיות שפת הקודש)=45

כלומר ה' מרמז לנו כמו אומר: התבוננתם בליקוי וראיתם צבע אדום בירח. תבינו, כי בכדי להיות אדם מתוקן יש ללמוד: כי המהות של המציאות מורכבת מסכום של כ"ב אותיות הקודש של התורה, מעשרת הספירות הן ההנהגות שלי בבריאה: כתר חכמה בינה חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד מלכות, ומ- י"ג מדות הרחמים: ה', ה', אל, רחום וחנון ארך אפים ורב חסד ואמת נוצר חסד לאלפים נושא עוון ופשע ונקה.

וכמו כן, מי שרוצה לזכות באחדות ובגאולה עליו לתקן את מידת הגאוה בענוה, כי הגאה רומס ואילו העניו אוהב. 
כי גאולה=ל[מד] גאוה=ל[מד] האגו

כלומר, מי שמלמד עצמו כשהוא ברשות הרבים לתקן את ההנאה שלו לא מהתנשאות והגאוה אלא משפלות והענוה. וגם מתקן האגו שלו או התאוה העצמית שלו, כלומר, שהוא ברשות היחיד נהנה לקבל רק מה שמוכרח. אזי זוכים כולם, לעולם מתוקן של אחדות ואהבה להיות אדם שלם באמת.

אז בע"ה בזכות חידושים אלו, נלמד גם לתקן את מידותינו ונזכה לחידוש מלכות בית דוד ובגילויו של מלך המשיח, אמן כן יהי רצון!!!












3 תגובות:

  1. יישר כוייח יוסף..שימחת אותי. אתר שיש בו אווירת גאולה ונהפוכו מחול לקודש .מעצב לשמחה..מחושך לאור ..שנזכה לגאולה השלמה במהרה ..אמן

    השבמחק
  2. יישר כוח צדיק !! תודה על הזכות :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אשריכם ישראל תודה שנזכה לגאולה השלמה

      מחק

פוסט אחרון

סוד מלחמת גוג ומגוג (יוסף בלו)

 אז מה זה מלחמת גוג ומגוג בשבילי, יוסף בלו? https://sod1820.co.il/סוד-מלחמת-גוג-ומגוג-אנו-בפתחה-של-מלחמה/ גו״ג זה ראשי תיבות ג׳ם ו׳גם ומגו״ג...