יום שלישי, 14 באוגוסט 2018

סוד הגשר שקרס בגנואה איטליה בסימן הגאולה

היום קרה אסון, גשר קרס בגנואה איטליה:
להלן הידיעה כפי שפורסמה בתקשורת















למה דווקא בגנואה איטליה?

ועל פי הרמז שבמציאות מה יש לתקן?

ה' מרמז לנו בחסדיו באמצעות המציאות מה על היהודי לתקן, בכדי להיזהר ולמנוע גם בעולמו ייסורים. 

אז חשבתי על כך, יגעתי, וזה מה שמצאתי...

העיר גנואה  כונתה "הגאה" (La Superba).
ועל פי רמז, במילה "גנואה" הצירופים "גנו גאוה", "גנו האגו".
ובמילה "איטליה" גימטריא "לי גאוה, אגו".

וזה בעצם מה שיש על היהודי לתקן בכדי לזכות לגאולה.
על פי רמז, "גאולה" זה אותיות "ל[מד] גאוה" וגם "ל[מד] האגו". 

כלומר, כאשר אנו נמצאים בחברה, ברשות הרבים: ויש רצון שעולה בליבנו של התנשאות המביאה לגאוה על הסובבים אותנו, יש להכיר את הרגש הזה, ולזהות אותו בשכל. ואז להילחם בו או לפחות לגנות אותו בליבנו. וכך ניתן למתן כעס לדוגמה, הנובע מהגאוה. ולמעשה, ניתן בעצם לתקן את מידת הגאוה במידת הענוה שהיא שורש לכל המידות הטובות.

ואם אנו נמצאים אך ורק עם עצמנו, במרחב הפרטי, ברשות היחיד: עלינו להכיר מתי אנחנו נכנעים ליצר הרע ובוחרים לעבור עבירות ומוותרים על קיום מצוות. אם השעמום מביא לעבירות עלינו לזכור את הרמז הבא, כי "השעמום" זה אותיות "השם עמו", כלומר ה' - הויה עמנו בכל רגע ורגע ואנחנו אף פעם לא לבד. ועוד רבי נחמן מברסלב אומר לחסידיו שיש להתבודד עם ה' לפחות שעה אחת ביום, כלומר לשוחח עמו כמו אל חבר. ולנצח אותו במלים מתוקות בכדי שכביכול ייכנע לאיש הישראלי השורה ונלחם עמו, ויגשים את משאלותיו. 

וכמו כן, עולה השאלה מה זה אגו בכלל?

"האגו" זה אותיות "גאוה", מתרגום לועזי אגו זה האני. 
על פי רמז, "אגו" זה צירוף "א[לף] גו[מארמית בתוך]". כלומר אלופו של עולם הנמצא בתוך האני הגשמי-הגופני הוא האני האמיתי-הרוחני, ואליו עלינו לשאוף ולהתחבר. לעתים יש לגנות את החיבור לגשמיות כאשר הוא יתר על מידה, אבל מצד שני, יש לרחם על הגוף ולזכך אותו לעבודת ה'. צדיק הוא מי שמקבל לגופו את מה שמזין אותו על ההכרח בכדי לעבוד את ה', יש כאלה שצמים משבת לשבת.

להלן רמז נוסף במילה "אגו", המלמד ממה מורכב ה -"אני האמיתי":
ידוע כי הנהגות ה' הן רוחניות ונקראות ספירות.  ויש 10 או י ספירות, והאות "י" גימטריא "אגו". הספירות מחולקות לקבוצות הידועות ליודעי ח"ן, ומצאתי שהם מחולקות ממש לפי אותיות המילה אגו:
א - היא כתר או מלכות
ג - חכמה בינה דעת
ו - חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד

לסכום, בעקבות האסון הנורא בגשר שקרס באיטליה-גנואה, עלינו להזדעזע ולפחות ללמוד, כי בכדי שנוכל לגשר על הפערים בינינו היהודים ובינינו לגויים, עלינו ללמוד וללמד איך לתקן את הגאוה בענוה. ולתקן את השאיפה לחיבור לאגו הרוחני ולא לאגו הגשמי, לבחור ליהנות ממצוות ולא מעבירות, לא להתגאות ולרמוס את הזולת אלא לזכות בענוה ולאהוב, בכדי לזכות לגאולה השלמה.

אמן כן יהי רצון!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסט אחרון

סוד מלחמת גוג ומגוג (יוסף בלו)

 אז מה זה מלחמת גוג ומגוג בשבילי, יוסף בלו? https://sod1820.co.il/סוד-מלחמת-גוג-ומגוג-אנו-בפתחה-של-מלחמה/ גו״ג זה ראשי תיבות ג׳ם ו׳גם ומגו״ג...