יום שני, 7 באוקטובר 2019

ברכה ליום הכפורים

רציתי לברך אתכם בני ובנות עם ישראל לפני יום הכפורים.

ואפתח בדברי חז"ל שאומרים, כי יום הכיפורים הוא כ-פורים, ומדוע?


בחג הפורים מתחפשים בתחפושת, הממחישה כי הגוף הגשמי מסתיר בלבושו את האור הרוחני שבגוף. האור הנסתר הוא למעשה הנשמה.

לכן ביום הכיפורים מבקשים לקבל סליחה מחילה וכפרה מהבורא, שהרי אנחנו צמים ומצמצמים את רצונות הגוף. ולמעשה כמסירים את התחפושת של פורים ומייחדים את הנשמה ביום הכיפורים עם הבורא הרוחני שאין לו גוף.

הבורא ברא את האדם הראשון - איש ואישה ללא לבוש, אלא באור.
כידוע לאחר שלא עמדו בפיתוי של הנחש הם אכלו מפרי עץ הדעת טוב ורע.
הפרי היה לחוה תאוה לעיניים, ולא מקטרג על אדם הראשון, אבל אדם התגאה כי בחוכמתו יוכל לגבור על הנחש לאחר אכילת הפרי. 
כלומר חסרון התאוה והגאוה טבועים באדם ובחוה עוד לפני אכילת הפרי. רק הנחש ידע את החסרון כמו של המלך העירום ואז התחיל להערים עליו קשיים נגד רצונו של הבורא.
לאחר אכילת הפרי, במקום כותנות אור קבלו אדם וחוה מהבורא את עור הנחש.

עור הנחש הוא הגוף הגשמי.
"עור" זה אותיות "רוע". וראשי תיבות ר"ע זה ר'צון ע'צמי של הנחש המסית, המפתה, הקנאי, השונא והרומס. ומה שמניע אותו הוא אגו(רצון לקבל ברשות היחיד) ומידת הגאוה(רצון לקבל ברשות הרבים), מידה זו היא שורש לכל המידות הרעות. 
מעבר לזה, גם לגוף הגשמי יש רצונות של קבלה, שמשעבדים את הנשמה שלנו שרוצה להשפיע. לכן אנחנו מחויבים לשתות, לישון ולאכול ולעתים למלא תאוות אשר יוצאות מן המידה המדויקת והנכונה לנו.

אבל זה רק תחפושת, וכאשר אנחנו צמים משתיה ואכילה ומרבים בתפילה וממעטים בשינה ביום הכפורים, אנחנו מסירים את לבוש העור. בכדי לזכות להרגשת לבוש האור המשפיע שלפני חטא אדם הראשון. 
אנחנו מראים לבורא בהשתדלות של יום אחד, כי בפנימיות יש בנו טוב ורצון להשפיע. אך מה עלינו לעשות, שאנחנו תחת מאסר הגוף של הנחש הר"ע והמסית אותנו בדרך מלהשיג את "היעד", אותיות "דע - יה". מה שמרמז כי הנחש ממשיך להפריע לנו מלהתחבר לבורא וליהנות משפע, זיו שכינתו. 

לכן הצום הוא כלי חשוב לבקשת הסליחה מהבורא, כי הוא מועיל לקבלת הסליחה ממנו. ובע"ה הקב"ה ינקה אותנו כאב רחמן המנקה את חיתולי בנו התינוק, ונזכה לתיקון הפרטי של כל בני ובנות עם ישראל כי אז גם נעזור לתקון הכללי של אדם הראשון.

צום מועיל עם ישראל!
וגמר חתימה טובה!
שנזכה לגאולה השלמה!

אמן כן יהיה רצון!!!

יוסף בלו












צום מועיל וגמר חתימה טובה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסט אחרון

סוד מלחמת גוג ומגוג (יוסף בלו)

 אז מה זה מלחמת גוג ומגוג בשבילי, יוסף בלו? https://sod1820.co.il/סוד-מלחמת-גוג-ומגוג-אנו-בפתחה-של-מלחמה/ גו״ג זה ראשי תיבות ג׳ם ו׳גם ומגו״ג...