בסוד הלשון מביאה תפישה לשונית המתבססת על "גימטריא של גאולה". מפרש הרב "הבן איש חי" למגילת איכה: שבכדי למתק את הדינים בשלמות צריך שיהיה אחדות ואז הוא מביא גימטריא: מה=אדם=לב אחד=גאולה. אז מה החיש בי הבן איש חי, הרבי יוסף חיים זצ"ל? איך בעצם נגיע לאחדות? את התשובה מצאתי בצירוף גאולה=ל[מד] גאוה. כלומר רק מי שלמד לתקן את גאותו בענוה זוכה להיות אוהב ויכול להשיג אחדות. לגימטריא הנ"ל של הבן איש חי אני קורא "גימטריא של גאולה". אז בואו נצא למסע הנקרא "בסוד הלשון" של כל תיבה(להרצאות yosibelo@gmail.com)
על פי רמז, "שלום" גימטריא "שו[מלשון שיויון] גואל יהודה",.
וגם גימטריא "מהל[למד]? שא(תפילה)", "ל[למד] אש גאולה",
וגם גימטריא "ל[מד] אש לב אחד", "ל[מד] אש אדם".
כלומר, שלום ניתן להשיג כאשר נקיים ונמלא את צו השיויון של גואל יהודה הוא משיח ה', דוד המלך עליו השלום.
אז מהו צו השיויון?
צו השיויון הוא הדמות למדות ה', למידת ההשפעה שלו ללא רצון קבלה, לאהבת חינם שלו ללא תלות במעשי הנברא. כך היה דוד המלך שמילא את הצו, כאשר כתב "שיויתי ה' לנגדי תמיד". וזה התיקון שצריך הנברא לקנות בכדי להשיג שלום: ללמוד ולשאת תפילה מתוך בעירה של אש פנימית, וכמו כן ללמוד תורה, המורה איך לתקן את הגאוה בענוה. אז למעשה השלום מביא את האדם להשתוקק רק לה', לאחדות ולגאולה.
וכמו כן, בתיבה "שלום" הצרוף "לו שם". כלומר, מי ששם לו למטרה להישמע ל - לו הצדיקים, השתולים בכל דור ודור. למשמש במעשיו ולהכיר בחטאי העבר להודות עליהם בפני הצדיק, בכדי שיתקן לו את דרכי התשובה, ולהפוך להיות כשמש המאירה לעולם בחוכמה.
יש כאלה שרוצים שלום עכשיו, אבל בשביל שלום צריך רצון לתקן את המידות, וזה לוקח זמן, לפעמים כל החיים, לפעמים מספר גלגולים.
בע"ה שיעזור לנו לתקן את הגאוה בענוה שנזכה בקרוב לשלום אמת בינינו ובין משפחת העמים.
את התיבה "ירושלים" לעתים כותבים גם כך "ירושלם" וידוע על פי רמז שהגימטריא היא "יראה שלם". אז מה ניתן ללמוד על פי רמז זה?
מה שיש ללמוד הוא, שניתן להשיג שלום בשלמות בזכות השתלמות ביראה הנעלה היא "יראת הרוממות", אז מהי יראה זו?
יראת הרוממות היא כמו הרגשת ה - "וואו" "WOW" על הבורא יתברך. או כמו בין בני זוג: "איזה בן/בת זוג מדהים/מדהימה יש לי, לכן אני אעשה הכל ואשמר את השלום בינינו". כי מתוך אהבה והכרה פנימית בנקודה הטובה בשני נולד רצון להיזהר ולהזדרז להשכין שלום בצורה נקיה מכל חולשה ופניה אישית נסתרת.
את השלום ניתן להשיג באותה צורה גם בין עמים, אך מאחר ויש עמים המתנשאים בגאוה על עמים אחרים אזי לא ניתן להשיג שלום בשלמות אלא רק מסיבה של מסחר באינטרסים. אז מה הפתרון? חשבתי, יגעתי ומצאתי: כי לפי רמז, "ירושלם" גימטריא "ראה יש גואל יהודה". מה שמלמד, שכאשר כל משפחת העמים יתבוננו בירושלים ויראו יראת הרוממות מגואל יהודה, שהוא משיח בן דוד, ויתפלאו מחוכמתו וגדולתו, אז ישלימו עם ישראל ויעבדו את ה' יתברך ויהיה שלום עולמי באחרית הימים.
מה התיקון של האיש הישראלי? זה הדגל של אירן פרסית מודרנית:
אריה זה יהודה, זהב גימטריא דוד שמש הוא בחינת יוסף חרב אותיות חבר הדגל הזה מרמז שפרס נועדה לחבר בין שני המשיחים צבע לבן זה חסד כמו השפעה של שמש צבע אדום זה דין צבע ירוק זה תפארת ומידת הרחמים אבל אומה זו בוחרת בחרב בכדי להשיג בכח גאולה לכל העולם. כח החרב והחורבן זה מתבטא בלבוש הדגל המוסלמי פנטי. אבל בפנימיות דגל פרס יוצא מהכח אל הפועל בכל הכח. לכן אנחנו נמצאים בגאולה ממש, כולם מבצעים את תפקידם באופן מושלם, רק בע"ה תהיה גאולה ברחמים ולא נהיה אטומים ואז יחטפו אטום בעולם בואו נתקדש נתקן שנזכה לרחמי ה' ומיתוק הדין אמן!!! זה הדגל של אירן המוסלמית פנטית:
אז נחזור לשאלות והן די אקטואליות ועליהן חיפשתי תשובות ובכן יגעתי ומצאתי.
שמה של מדינת פרס שונה במאה הקודמת לשם אירן כי מצאו דמיון לגזע הארי הגרמני, מאחר ויש דמיון גם בין השפה הפרסית לגרמנית ועל כן בקשתי למצוא רמז בתיבות אירן פרס.
על פי רמז גימטריא של "אירן פרס" יוצא "ארור נפסד" וגם "ארור דן סף" וגם "ספדן ארור". מה שמלמד על משטר ארור שמובילו עלי חמינאי, הדומה להמן הרשע, שמבקש להשמיד את העם היהודי, שמבקש לדון בפתרון הסופי לעם היהודי והוא בהשמדתו. אך דעתו מונעת מעיוות מחשבתי של גאוה נפסדת לכן ייפול משטרו ויפסיד גם יספיד ויקונן על סוף עידן משטרו הדתי קיצוני. עדות לכך מצאתי בשם הבירה של אירן והיא "טהראן" גימטריא "נר גאוה". כלומר הארה שלהם לעולם מונעת מהגאוה שהיא שורש לכל המידות הרעות כמו שנאה וקנאה.
לכן התיקון של האיש הישראלי הוא לתקן את מידת הגאוה, שהיא שורש לכל המידות הרעות, בענוה.להפוך את בחינת הארור המקולל לברוך מואר.
כי בתיבה "אור" יש אות ר' (ריש) אחת מתרגום "ראש". כלומר, לאור יש ראשות אחת של ה', אזי הוא ברוך ומקודש אך אם יש מי שמוסיף בגאותו את ישותו לראשות שניה לה' יתברך נוספת עוד ר' והופך ה"אור" ל"ארור" ואז אותו גאותן הופך להיות מקולל.
אז בע"ה אם נתקן את מידת הגאוה בענוה נזכה לגאולה פרטית וכללית ברוכה וה' יצילנו מידם.
חשבתם מה ה' מודיע לכל ישראלי ולמעשה לכל אזרח בעולם?
אז אני חשבתי, יגעתי ומצאתי:
אז זה הקטע: "רוסיה, סוריה" גימטריא "סור גאוה, סור האגו".
מה זה גאוה? מה זה האגו?
המושגים דומים אך שונים, הגאוה והאגו זה לא אותו מושג!!!
התיבות "רוסיה" ו"סוריה" דומות, כי יש להן אותן אותיות כמו הגימטריא שלהן. לכן יש קשר ביניהן אך בעומק הדברים ניתן להשיג רבדים נוספים מדוע הקשר ההדוק בין רוסיה לסוריה.
תמצית הדברים שהבורא ברא את הרצון ליהנות, הרצון לקבל שפע.
התענוג הוא בעת קבלתו, וככל שהרצון גדול יותר אז בעת קבלת השפע נהנה ונתענג יותר.
אך יש לנו בחירה והן:
1. האם רצוננו ליהנות מטוב, מאור, מנצח, מקדושה? או האם ליהנות מרע, מחושך, מדבר זמני, מטומאה?
2. יש לנו זמן לבחור ולתכנן צעדים לעתיד אך ממוש הרצון הוא בהווה.
3. ויש לנו בחירה במקום: ברשות הרבים או ברשות היחיד.
אז מה זה גאוה? רצון ליהנות ברשות הרבים.
הבחירה היא האם ליהנות מטומאה, מהתנשאות ומגאוה על הסביבה או האם ליהנות מקדושה, משפלות ומענוה?
אז מה זה האגו? רצון ליהנות ברשות היחיד.
הבחירה היא האם ליהנות כפרט, שלא תלוי בסביבה, מאור מחכמה הנצחית - מקדושה של מצוות? או האם ליהנות מחושך, מטיפשות ומדברים זמניים - מטומאה של עבירות?
אז זה מה שה' מודיע לנו: התיקון הוא התכונה שיש עלינו לקנות:
לבחור לברוח ולסור מהרצון ליהנות מהטומאה אלא לבחור ליהנות רק מהקדושה:
לסור מן הגאוה שבחברה ולקנות ענוה.
לסור מהאגו, מהנאה פרטית מתוך עבירות אלא רק מתוך מצוות:
בין אדם לחברו ובין אדם לבוראו.
אז בע"ה שיהא חידוש זה לתועלת, שנקנה את תכונת הענוה וההנאה רק מתוך קדושה וכך נזכה להיות מאוחדים ונגאל מהגלות ומאלו שעומדים לכלותינו והקב"ה יצילנו מידם.
על
חכמה ובינה כותב אליהו הנביא זכור לטוב
"הנסתרות
להויה אלוהינו"
ועל
כתר עליון "מגיד
מראשית אחרית"
ועל
אלו הדברים ברצוני לחדש חידושים בעזרת
סיעתא דשמיא יגעתי ומצאתי.
"הנסתרות
להויה אלוהינו":
ראשי
תיבות "הנסתרות
להויה אלוהינו"
הן
הא"ל,
שענינו
חסד ומדרך הטוב להיטיב.
אם
יש ידיעה גם בהסתרה כי ה'
הוא
טוב,
אזי
ניתן להאמין שהוא גם מיטיב,
כמו
אברהם אבינו שזו היתה דרכו של חסד לגייר
הנבראים לאמונה בה'
יתברך.
סופי
תיבות "הנסתרות
להויה אלוהינו"
הן
"התו"
וזה
בעצם התורה,
שהיא
תו אחד ארוך של אותיות אשר הופרדו על פי
המסורה למלים פסוקים ופרשות,
וזה
גם ניגון אלוקי החקוק בלב האיש הישראלי
והוא גם חסד שנותן האל את התורה לעם ישראל
בעת גילויו בהר סיני.
"הנסתרות
להויה:
אלוהינו"
: "אלוהינו"
יוצא
בגימטריא "להויה
בן".
ואז
יוצא "הנסתרות
להויה:
להויה
בן"
הוא
"בני
בכורי ישראל”.
ואז
יוצא "לה'
נסתרות:
הויה
לבן הויה"
וגם
גימטריא "הויה
ה'
ב
-
לו
גאלה הויה"
וגם"הויה
הלב:
לב
אחד/אהבה/אדם
הויה"
וגם"הויה
הב לו גאלה הויה"
וגם"הויה
הלב:
מה[סכום
י ספירות,
כב
אותיות,
יג
מדות רחמים]
הויה"
כלומר
לבן הארמי שרצה להשמיד את כל מחנה יעקב
על שבטיו שהיה גרוע יותר מפרעה,
אך
-
"וְהִיא
שֶׁעָמְדָה לַאֲבוֹתֵינוּ וְלָנוּ
שֶׁלֹּא אֶחָד בִּלְבָד עָמַד עָלֵינוּ
לְכַלּוֹתֵנוּ אֶלָּא שֶׁבְּכָל דּוֹר
וָדוֹר עוֹמְדִים עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ
וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ
מִיָּדָם".
ה'
יתברך
מסתיר ברחמיו את הסטרא אחרא שיש לה תפקיד
לזכך את עם ישראל.
לבן
כלומר הלב הוא שביום הנ'לאחר
ספירת העומר הוא חג השבועות מתן תורה ויום
הולדתו והסתלקותו של דוד המלך,
וזה
לב הענין לגאול את עם ישראל בזכות משיח
ה'.
לכן
דוד המלך חי וקיים.
"מגיד:
מראשית
אחרית":
"מגיד"
גימטריא
"ג"ד[גומל
דלים]
ה'
הגואל”.
וגם
"ה'
ג"ד[
גומל
דלים]
אדם/לב
אחד/גאולה".
"מראשית
אחרית”:
האותיות
הזהות בתיבות הן "תאיר"
גימטריא
"תורה".
וגם
"תאיר"
זה
"ית
[מתרגום
את]
א(ו)ר”.
וזה
גם "א"י[ארץ
ישראל]
תר”.
האותיות
השונות הן "חמש"
או
בצירוף "שמח"
וגם
"מש(י)ח”.
כלומר
ענין החסד של גומל הדלים הוא לגאול את עם
ישראל שיזכה להגיע לגאולה לאחדות להיות
אדם המשתוקק רק לה'
כמו
לפני החטא.
בעזרת
זה שאליהו הנביא ימשח את משיח ה'
בשמן
לתור אחר הדרכים להאיר תורה לעם ישראל,
בארץ
ישראל.
באמצעות
כב אותיות התורה הקדושה,
ואז
לזכות לשמחה אמיתית להנאה בגמר התקון
שאין אנו ליכולים לדמיין אותה הן בכמות
והן באיכות.
ראשי
תיבות "מגיד
מראשית אחרית"
ממ"א
גימטריא "גואל
א[מלשון
אלוף עולם]
גואל"
וגם
"אם
גואל"
רמז
שמחוה אם כל חי ומאדם יש תולדה של גוף מוכן
להחדרת נשמת המשיח שבראה הבורא יתברך –
"ורוח
אלהים מרחפת על פני המים"
סופי
תיבות "מגיד
מראשית אחרית"
דת"ת
או צירוף תת ד[מלשון
דלת].
יש
רמז כי ה'
יתברך
נתן גם את התורה שבעל פה ועלינו לקבל את
הלכות התורה כמו כן.
כי
מילוי של מילוי האות דלת יוצא תלמוד:
ד
ל[מד]
ת[ו].
"הם
לם אא"
גימטריא
"א
לב אחד/גאולה/אדם
יהודה גואל א"
המרמז
שוב על תוכנית אלופו של עולם על משיח שיביא
את עם ישראל לאחדות לגאולה ואיך?
"גאולה"
צירוף
"ל[מד]
גאוה",
"ל[מד]
האגו".
ומי
שלומד לתקן הגאוה -
רצון
ליהנות ברשות הרבים בענוה ומתקן את האגו
שלו -
רצון
ליהנות ברשות היחיד ממצוות ולא מעבירות
יזכה להיות מאוחד עם חבריו ועם ה'
יתברך
וכך לתקן את חטא אדם הראשון.
גם
בהמשך על סוד השכינה בגלות,
כאשר
האות הא המסיימת את השם הויה מופרדת ממנה
מה שנשאר משם הויה זה שלוש אותיות "יהו"
אך
האות הא תגאל.
וזה
מה שנרמז בפסוק:
"שראשי
נמלא טל".
כאשר
ה'
יחבר
את האות הא בגלות ל -"הוי"
נקבל
שם הויה המלא ואז עם מילוי שם הויה באלפין,
יוצא
בחבור "יוד
הא ואו הא"
וכך
למעשה ימלא ה'
את
טל,
בחבור
"טל
הא"
גימטריא
39
עם
6
יוצא
45
או
"מה",
היוצא
בגימטריא סכום של שלושה מרכיבי המציאות
הבסיסית:
י(10
ספירות),
כב(22
אותיות),
יג(13
מדות
רחמים)
גימטריא
אדם וגם לב אחד וגם גאולה.
סופי
התיבות המשותפים לג"ר(ג'
ספירות
ראשונות): כתר-חכמה-בינה:
"הנסתרות
להויה אלוהינו"
"מגיד
מראשית אחרית"
הם:
תה"ו
דת"ת
גימטריא "תתת
יה"
וגם
"תתת
גאוה"
וגם
"תתת
האגו".
ובמגן
דוד לתקון הגאוה והאגו:
ומגן
דוד לתקון אגו:
שמחתי
לכתוב חידושים הנ"ל
ובזכות למוד התורה נזכה בע"ה
לגאולת עם ישראל בזכות ה'
ומשיחו
שיתור אחר הדרכים להשיב את עם ישראל בתשובה
לתקון האגו מקדושה ולתקון הגאוה בענוה
ואז נזכה לאחדות ולהיות אדם המשתוקק רק
לה'
יתברך.
מבוסס
על גימטריא של הרב יוסף חיים זצ"ל
אני קורא לה גימטריא
של גאולה:
מה
גימטריא אדם
וגם לב
אחד
וגם גאולה.
הרב יוסף חיים זצ"ל נודע בשם "הבן
איש חי"
אותיות
"אחישנה
בי"
שנזכה
לגאולה ברחמים שבאחישנה אמן כן יהי רצון.