יום שני, 6 באוגוסט 2018

רעש אדמה בלומבוק אינדונזיה בסימן הגאולה

מהו סוד רעש אדמה?
למה דווקא באי לומבוק ובאי באלי אינדונזיה?
ועל פי הרמז שבמציאות מה יש לתקן?



היה רעש אדמה באי באלי ובאי לומבוק התוצאות מעל 380 הרוגים פליטים ונזק כלכלי תיירותי כבד. אבל ה' מרמז לנו בחסדיו באמצעות המציאות מה על היהודי לתקן, בכדי להיזהר ולמנוע גם בעולמו ייסורים. 

אז חשבתי על כך, יגעתי, וזה מה שמצאתי...

"רעש אדמה" על פי רמז, גימטריא שער ה' גאולה/אדם/לב אחד.
גם רעש אותיות ש[במילוי שין מלשון שינון ולימוד] ר"ע[ר"ת רצון עצמי]. מה שמלמד שאם הנברא ילמד לתקן את הרצון העצמי שלו, כלומר, לתקן את הרצון לקבל בעל מנת להשפיע. ולבחור לא ביצר הרע אלא ביצר הטוב. יזכה הנברא לתקן בעצם את הגאוה בענוה, מה שמביא לזכות להיות אדם המשתוקק רק לעצות ה', לאחדות ולגאולה.

ולמה דווקא באי באלי

על פי רמז, "באלי" אותיות "אל בי" וגם "בא לי", המרמזים: מצד אחד על מה שבא לי בחיים זה רצון העצמי לקבל חומר: כאן ועכשיו. ומצד שני להבין כי הנהגתו של האל היא גם של חסד והשפעה אשר קיימת בי, ומה שיש לתקן זה לא לבטל את הרצון לקבל כמו נזירי המזרח אלא דווקא להשתמש בחומר הוא הרצון לקבל בעל מנת ליצור צורה של השפעה וחסד. כי מי שרצונו הוא כזה הוא כצינור מוליך שאינו גורע או מוסיף מעצמו זה מלמד על שפלות וענוה, כמו משה רבינו העניו מכל אדם.

למה דווקא באי לומבוק?

על פי רמז, "לומבוק" אותיות "ב - לו קום" וגם "קו[מלשון קיווי ותפילה] ב"ם[ר"ת בראשית - תורה שבכתב מאימתי - תורה שבעל פה] לו[צדיקים]". מה שמלמד שעל היהודי לקום ולדבוק ב - לו הצדיקים,  ללמוד את תורת ה' יתברך: התורה שבכתב והתורה שבעל פה, ולהתפלל לה' ולקוות לטוב. כמו שאומר רבי נחמן מברסלב לעשות מתורות תפילות ומתפילות תורות, כלומר להשתמש בלימוד התורה ככלי לתפילה, ולהשתמש בתפילה ככלי לדיוק התובנות מהלימוד התורני.

למה דווקא באינדונזיה?

על פי רמז,
"אינדונזיה" גימטריא "או דין ז"ן [ר"ת זכר נקבה] גאוה / האגו".

מה שמרמזים על הכאב והצער של ה' בעת דינים השורים בזוגיות בין הזכר שהוא הכלל המשפיע לבין הנקבה שהיא הכלל המקבל. אין מדובר רק באיש ובאישה גשמיים, כי גם האישה משפיעה כמו שהגבר מקבל ממנה, אלא מדובר על יחסים של השפעה וקבלה בין ישויות שונות כמו יחסים בין מדינות או קהילות עם אינטרסים שונים שסוחרים בהם, כי בוחרים בגאוה. התיקון הוא שאם זוכים לרמה של תענוג ברשות הרבים והרגשה של התנשאות יש להימנע מלהגיע למחשבה של גאוה, שהיא שורש לכל המידות הרעות. ולבחור למתן את הרגשת ההתנשאות בשפלות מה שמביא למידה של ענוה שהיא שורש לכל המידות הטובות. מציאת הנקודה הטובה בשני עוזר למתן את הרגשת ההתנשאות במעט שפלות.

שנזכה לכך אמן כן יהי רצון!!!








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסט אחרון

סוד הפירגון

  על מילה טובה, שבח ופירגון/ יוסף בלו איך הגיעה מילת הסלנג פירגון להחליף את המילה שבח? נודע לי כי ביידיש פרגינן זה לשבח אדם. מכאן כנראה יצאה...